Közlekedés

Tovább fiatalodik a főváros járműparkja: november második hetében a tervek eszerint összesen 5 vadonatúj Solaris–Škoda Trollino 18 típusú trolibusz érkezik Budapestre. A korszerű, alacsony padlós csuklós trolibuszok annak a 48 járműből álló flottának a darabjai, amelyek szinte még 2014-es áron kerülnek a fővárosba.

November 12-én, szombaton 24, egyenként 20 tonnás tehergépkocsival tesztelték a Lánchíd teherbírását. Az elsődleges adatok alapján jól vizsgázott az átkelő, amelynek a felújítása továbbra is az ütemtervnek megfelelően zajlik.

Tizennyolc hónap után hamarosan ismét megnyitják a Lánchidat. Már elkészült az átkelő aszfaltozása. Az útpályát érintő építési feladatok közül a szegély bevonatrendszerének kialakítása, valamint az útburkolati jelek felfestése van hátra.

Az Oktatási Hivatal és a Technológiai és Ipari Minisztérium döntésének értelmében egy hónappal meghosszabbították a diákigazolványok érvényességi idejét a közlekedési szolgáltatóknál, így november 30-ig használhatók a MÁV-START, a Volánbusz és a HÉV járatain.

A Volánbusz a HUMDA Zöld Busz Program támogatásának köszönhetően áprilisban 60 elektromos autóbusz vásárlásáról írt alá szerződést, melyek közül 12 Ikarus 120e típusú zöldbusz Székesfehérvár helyi közlekedésében javítja a személyszállítás szolgáltatási színvonalát.

Az október 28-án 145 éves Nyugati pályaudvar fontos részein újult meg a tetőszerkezet, befejeződött a hangos és vizuális utastájékoztató rendszer kiépítése, használatba vehetik az utasok a megszépült Márványcsarnokot és a Ceglédi folyosót, és az automaták pályaudvaron belüli elosztása is még utasbarátabb lett.

A csütörtök reggeli órákban egy titokzatos oroszlán jelent meg a felújítás alatt álló Lánchídon. A műemlék oroszlánok új társa több százezer Lego kockából épült meg, és a hídon tett látogatása után a Clark Ádám téren foglalja el őrhelyét, amíg a városlakók visszakapják az építkezés miatt jelenleg még elzárt területen lévő kőoroszlánokat.

Az Air France-KLM Csoport 2030-ra kerozinigényének 10 százalékát fenntartható forrásból származó üzemanyaggal elégíti ki, ennek elérése érdekében két kötelező érvényű szerződést írta alá.

Évekig tartó találgatások után a Royal Caribbean hivatalosan is lerántotta a leplet a következő generációs tengerjáró hajójáról. A világ legnagyobb óceánjáró hajója 20 emeletes lesz és 7600 fő utas kényelmét 2 350 fős személyzet szolgálja majd.