Új csuklós buszokkal bővül a Volánbusz flottája

Új csuklós buszokkal bővül a Volánbusz flottája

A Volánbusz összesen 47 alacsonypadlós, elővárosi, 3 tengelyes Credobus Econell 18 Next típusú járművel fiatalítja csuklós autóbusz állományát a tervek szerint 2023 tavaszától.

A magyar sikermodell, a Credobus Econell család új generációjának első tagja, a Credobus Econell 18 Next a világ legkönnyebb, 18 méteres csuklós autóbusza, melynek ultraalacsony saját tömege akár 15 százalékkal mérsékli az üzemanyag-felhasználást. A járművet és annak szóló változatát, az Econell 12 Next-et a Volánbusz többször tesztelte sikeresen, a Kravtex gyártmányú autóbuszokból pedig – amelyek a jelenleg használt flotta több mint 40 százalékát adják – 2400-nál is többet üzemeltet a közlekedési vállalat.

A Credobus Econell 18 Next típusú járművek 127 fő egyidejű szállítására alkalmasak, az ülőhelyek száma 56. A buszok nagy teljesítményű, utastéri antivirális légkondicionálóval, kamerarendszerrel, fedélzeti utastájékoztatóval, utasszámláló rendszerrel, kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított speciális férőhellyel és felszállást segítő rámpával, továbbá az utastérben USB töltőpontokkal is rendelkeznek. A járműveket a lehető legkevesebb károsanyag-kibocsátással járó, hatékony, EURO6 környezetvédelmi előírásoknak megfelelő dízelmotor hajtja a biztonságos üzemeltetés érdekében.

A Volánbusz jármű-fiatalítási programjának keretében mintegy 300 csuklós autóbuszt cserélt le, ennek eredményeként a csuklós járműállomány több mint egyharmada megújult, és az átlagéletkoruk 15,5 évről 10,3 évre csökkent. A fiatalítás a most bejelentett új járművek érkezésével tovább folytatódik.

A Volánbusz 2022-ben eddig nagyjából 530 millió utas szállításáról gondoskodott országszerte.

A közlekedési társaság 2018-ban indult jármű-fiatalítási programjában – az eddig lezárt beszerzéseknek köszönhetően – több mint 1800 új és újszerű autóbusz állt forgalomba, és további mintegy 300 jármű érkezésére rendelkezik aláírt beszerzési megállapodással.

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.

Magyarország második legnagyobb tava a kerékpárosok körében népszerű kirándulóhely. A két kerékpáros komp átadásával új attrakcióval, és könnyebben bejárható útvonallal bővül a Tisza-tó turizmusa.

A múlt heti rekord után visszafelé korrigált a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe. A BUX gyengélkedéséből a Magyar Telekom kivételével a vezető részvények is kivették részüket.