Új csuklós buszokkal bővül a Volánbusz flottája

Új csuklós buszokkal bővül a Volánbusz flottája

A Volánbusz összesen 47 alacsonypadlós, elővárosi, 3 tengelyes Credobus Econell 18 Next típusú járművel fiatalítja csuklós autóbusz állományát a tervek szerint 2023 tavaszától.

A magyar sikermodell, a Credobus Econell család új generációjának első tagja, a Credobus Econell 18 Next a világ legkönnyebb, 18 méteres csuklós autóbusza, melynek ultraalacsony saját tömege akár 15 százalékkal mérsékli az üzemanyag-felhasználást. A járművet és annak szóló változatát, az Econell 12 Next-et a Volánbusz többször tesztelte sikeresen, a Kravtex gyártmányú autóbuszokból pedig – amelyek a jelenleg használt flotta több mint 40 százalékát adják – 2400-nál is többet üzemeltet a közlekedési vállalat.

A Credobus Econell 18 Next típusú járművek 127 fő egyidejű szállítására alkalmasak, az ülőhelyek száma 56. A buszok nagy teljesítményű, utastéri antivirális légkondicionálóval, kamerarendszerrel, fedélzeti utastájékoztatóval, utasszámláló rendszerrel, kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított speciális férőhellyel és felszállást segítő rámpával, továbbá az utastérben USB töltőpontokkal is rendelkeznek. A járműveket a lehető legkevesebb károsanyag-kibocsátással járó, hatékony, EURO6 környezetvédelmi előírásoknak megfelelő dízelmotor hajtja a biztonságos üzemeltetés érdekében.

A Volánbusz jármű-fiatalítási programjának keretében mintegy 300 csuklós autóbuszt cserélt le, ennek eredményeként a csuklós járműállomány több mint egyharmada megújult, és az átlagéletkoruk 15,5 évről 10,3 évre csökkent. A fiatalítás a most bejelentett új járművek érkezésével tovább folytatódik.

A Volánbusz 2022-ben eddig nagyjából 530 millió utas szállításáról gondoskodott országszerte.

A közlekedési társaság 2018-ban indult jármű-fiatalítási programjában – az eddig lezárt beszerzéseknek köszönhetően – több mint 1800 új és újszerű autóbusz állt forgalomba, és további mintegy 300 jármű érkezésére rendelkezik aláírt beszerzési megállapodással.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.