Oktatás

Hatalmas sikert hozott a Bécsi népfőiskolák nyári szolgáltatása, amelynek keretein belül német és matematika tárgyakhoz kapcsolódó, játékos foglalkozásokat biztosítanak 6-12 éves gyerekeknek három bécsi strandon. A cél elsősorban a játék, mellékesen pedig a tanítás és az érdeklődés felkeltése.

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája, kifejezetten a fiatalok életében, így az idei EFOTT szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem segítségével egy igazán zöld rendezvényt hoznak létre.

A Pécsi Tudományegyetem és a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. együttműködési megállapodást kötött a környezetvédelem, a természetvédelem, a vidékfejlesztés és az ezekhez kapcsolódó oktatási, kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységekre irányulóan.

Az osztrák fővárosban mintegy 240 ezer diák számára kezdődik meg a tanév 2021. szeptember 6-án. A napokban minden harmadik család vásárol iskolaszereket, átlagosan 149 euró értékben. A bécsi boltosok 81 millió eurós forgalmat remélnek a tanévkezdéstől.

„Monti” – a mobil iskolaépület – az osztrák főváros egyik válasza az iskolai férőhelyek iránti folyamatosan növekvő igényre. A rendhagyó iskola két év után Ottakringből Floridsdorfba költözik, hogy az ottani gyerekek szolgálatába álljon. A mobilsuli kis energiabefektetéssel bárhogy bővíthető és alakítható.

2019 őszén pattant ki a gondolat a PTE TTK Földrajzi és Földtudományi Intézet munkatársainak fejéből, hogy szükség lenne egy olyan földrajzi oktatási segédanyagra, amely olvasmányos, izgalmas, sokak által ismert helyszíneken játszódik, és felkelti a diákok érdeklődését.

Gazdijogsi néven indít komplex edukációs programot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, az állatvédelmi problémák megoldásához ugyanis a szemléletváltás és az oktatás is elengedhetetlen.

Az erdei életközösség fontosságára és az erdőkkel kapcsolatos ismereteink bővítésének szükségességére hívja fel a figyelmet a Soproni Egyetem március 21-én, az Erdők Világnapja alkalmából. A fél éve alapítványi formában működő intézmény a fenntarthatóságot állította képzéseinek középpontjába. Olyan felsőoktatási és kutatási bázis kiépítése kezdődött meg Sopronban, amely a természeti erőforrások, köztük az erdők hosszú távú kezeléséhez és hasznosításához teremti meg az alapokat.