Vállalatok

HR digitalizáció a pandémia után: globális toborzás és virtuális irodák

A koronavírus-járvány előre nem látható ütemben változtatta meg a munka világának több aspektusát is: a távmunka térnyerésén túl létrejöttek az akár teljesen virtuális vállalatok, a munkaerő-toborzás lokálisból globális lett, a munkáltatók és a munkavállalók is tudatosabbá váltak a fenntarthatóság terén. Közben az újabb generációk erősebben keresik a virtuális élményeket – derül ki a Deloitte kutatásából.
A MagNet Bank szerződést írt alá a Sopron Bank felvásárlására

A MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt. és az osztrák Hypo-Bank Burgenland AG között a tegnapi napon megállapodás született, amelynek értelmében a magyar tulajdonú MagNet Bank Zrt. felvásárolja a Hypo-Bank Burgenland AG magyarországi leányvállalatát, a Sopron Bank Zrt-t. A tranzakcióhoz szükséges a Magyar Nemzeti Bank engedélye, mellyel a Sopron Bank a MagNet Bank 100 százalékos leányvállalatává válik.
Vegán proteinnel robbant az Abonett

Növényi fehérjével dúsított extrudált kenyeret fejlesztett ki az Abonett Kft., amely fennállása során először átlépte az egymilliárd forintos árbevételt. A járvány miatt megváltozott vásárlási szokások hatása tartósnak bizonyult: az Abonyban 35 éve gyártott extrudált kenyerek iránti keresletnövekedés megmaradt a korlátozások feloldása óta is, és ezt fejeli meg a cég a legújabb innovációjával, a lencsés-zöldborsós VeganProval.
Magyar startupokat is várnak a kéthetes bécsi tréningre

Az EIT Manufacturing és a Bécsi Gazdasági Ügynökség 2021. novemberében kéthetes programot szervez gyártással foglalkozó közép-kelet-európai startupok számára. A tíz kiválasztott cégnek lehetősége nyílik a bécsi startup-szcéna megismerésére, izgalmas konferenciákon és találkozókon vehetnek részt, valamint intenzív mentorálással is segítik őket. Magyar startupokat is várnak, jelentkezni október 11-ig lehet.
Kötelező lesz az oltás a Wizz Airnél

A Wizz Air közleményében bejelentette, hogy 2021. december 1-től a repülőgépjáratain a fedélzeti személyzet minden tagjától elvárja, hogy be legyen oltva a Covid-19 ellen, speciális esetekben az oltást kiválthatja a rendszeres antigén- vagy PCR-teszt. A társadalmi felelősségvállalásban élenjáró légitársaság az új szabályozást az utasok, valamint a személyzet egészségének és biztonságának védelme, illetve a Wizz Air járatok zavartalan üzemeltetésének érdekében vezeti be.
Folytatja globális terjeszkedését a FlixBus

A gyorsan növekvő tech-mobilitási cég 2021 második felében piacra lépést tervez Oroszországban és Brazíliában is. Egyedülálló üzleti modelljének köszönhetően a FlixBus regionális buszpartnereivel együttműködve vezető távolsági buszhálózatot alakított ki Európában és a második legnagyobb szereplővé vált az USA-ban. A vállalat egy idén nyáron bejelentett 650 millió dolláros befektetést felhasználva meglévő és új piacokon is további növekedést tervez.
Bővíti debreceni gyárát a Vitesco

Tovább bővül a Vitesco Technologies nemrégiben átadott debreceni járműipari gyára, amelyben az anyavállalat több mint 100 millió eurós beruházást hajt végre. A fejlesztéssel a termelési kapacitás 4600 négyzetméterrel növekszik. A nagyszabású projekt jól mutatja a legmodernebb erőátviteli technológiák vezető fejlesztőjének és gyártójának elkötelezettségét a magyar piac iránt.
Augusztus lett a Hazai Termékek Hónapja

2021-ben első alkalommal hirdette meg a Hazai Termékek Hónapját a Magyar Termék Nonprofit Kft., ezzel folytatva a gyártók és az áruházláncok korábban soha nem látott összefogását eredményező „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányát.
Autómentes IKEA nyílik Bécsben

A világon elsőként az osztrák fővárosban nyit olyan üzletet a svéd bútoróriás, az IKEA, amelyhez nem tartozik parkoló. Csak azt lehet megvenni, ami gyalog, biciklin, vagy közlekedési eszközökön is szállítható, a vásárláshoz pedig elég egy okostelefon. Az autómentes bútoráruház augusztus végén nyílik meg Bécs belvárosában.
Továbbra is a Walmert a legnagyobb kereskedőcég

Melyik volt a legsikeresebb 250 kiskereskedelmi vállalkozás az előző üzleti évben a világon és miért? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Deloitte tanácsadócég Global Powers of Retailing összeállítása, amely földrajzi térségekre és szektorokra lebontva vizsgálta a társaságok teljesítményét. A 250 legnagyobb kiskereskedelmi cég között sokféle méretű és nemzetiségű társaságot találunk, ám az mindegyikükben közös, hogy sikeresen alkalmazkodtak a koronavírus járvány teremtette új körülményekhez.
A Liu testvérekkel hódít a magyar szurkolói élménytechnológia

Liu Shaolin Sándor és Liu Shaoang, magyar olimpiai bajnok, világ- és Európa-bajnok rövidpályás gyorskorcsolyázók a SportTech Hungary Program nagyköveteiként támogatják a ‘Seyu – Együtt a győzelemért!’ startup külpiaci terjeszkedését. A testvérpár nemzetközi kapcsolatrendszerével és az ázsiai piacot ismerve, széleskörű tudásával segíti a hazai sporttechnológiai innovációt.
A kávé- és a kávégéppiac is a minőségi kávézás előretörését mutatja

Az elmúlt évben a járvány miatt átmeneti időre a kávézás az otthoni környezetbe helyeződött át. A Costa Coffee ebben az időszakban hódította meg a magyar piacot: a vásárlók kifejezetten pozitívan fogadták az otthonra is különleges kávéélményt kínáló magas minőségű kávékat. Az otthoni kávézás felé történő eltolódás segítette a kiskereskedelemben versenyző márkák, így a Costa Coffee helyzetét is.