Átalakította az életünket a pandémia alatt elterjedt távmunka, amelyet jó néhány munkáltatónál részben vagy teljesen megtartottak. Emiatt megtapasztaltuk, hogy a szakadozó internet mennyire ellehetetleníti a hatékony munkavégzést, megnehezíti a gördülékeny meetingelést.
Egy év alatt közel 300 minősített bringabarát szolgáltató regisztrált a MAKETUSZ Országos Kerékpáros Szolgáltatói Hálózatába. A rendszerben olyan éttermek, szállodák, kempingek, látnivalók és más turistacélpontok találhatók meg, ahol kerékpárosbarát szolgáltatásokkal készülnek a biciklisek fogadására.
A szokásosnál 30 százalékkal kevesebb egyéni vállalkozó és több éves mélypontra kerülő cégalapítási érték 2022 júliusában. A nyár és az adóváltozások lenyomták a vállalkozási kedvet.
Viszonylag kevés információ van arról, hogy a magyarországi cégek miként vélekednek a klímaváltozásról, illetve, hogy tesznek-e valamit az elkerülhetetlen hatások kivédésére.
Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, ám amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg.
A komoly üzleti befektetés mellett életeket hivatott menteni a LAMEA Sandwich Corner által indított kriptovaluta. A tokennel az innsbrucki székhelyű szendvicsező minden éttermében lehet már fizetni, a vállalat célja pedig az, hogy az emberek tudatosan vásároljanak és a termékek összetevőire nagyobb figyelmet szenteljenek világszerte.
Friss kutatásában azt vizsgálta a GKI Gazdaságkutató Zrt., hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, és ezzel mekkora energia megtakarítást értek el.
Az elsők között érik be Európában a Csabagyöngye, így 2022-ben is ez a tradicionálisan magyar szőlőfajta nyitja meg a szüreti időszakot. A rendkívül száraz időjárás a szőlőt sem kímélte, amely várhatóan hatással lesz a szüretelt mennyiségre.
Napjainkban egyre szélesebb vállalati körökben téma a dolgok internete (Internet of Things, azaz IoT). Ez nem csupán egy felkapott trend, a segítségével egy gyártóvállalat ma már lényegesen célirányosabban, olcsóbban, csökkentett állásidővel és kevesebb meghibásodással termelni.
A 2015-ös termelési volumen adatokat 57 százalékkal haladja meg jelenleg az építőipar, és a friss adatok alapján a közeljövő is biztatóan alakul. A cégalapítási arány 25 százalékkal meghaladja a pandémia előtti szintet, de kérdéses, meddig tart ki a lendület.
Aki azt gondolja, hogy még mindig a szöveges és a képes hirdetések jelentik a kulcsot a sikeres értékesítéshez, nagyot téved. Elképesztő tempóban hódít teret és gyűjt felhasználókat hazánkban is a TikTok.
Hazánkban is egyre nagyobb terhet jelent, hogy még mindig több mint tízezer munkavállaló foglalkozik a magyar cégeknél kizárólag a számlabefogadással, akiket más, fontosabb pénzügyi folyamatok menedzselésével is meg lehetne bízni.
A GKI reprezentatív felmérés keretében vizsgálta, hogy milyen arányú az újrahasznosítás és a környezetbarát termékek előállítása a magyarországi cégek körében.
A történelem ismétli önmagát. Amíg 10-12 évvel ezelőtt a Facebook írta át olcsó és célzott tartalmaival a hirdetési piacot világszerte, addig 2022-ben ugyanezt az 1 milliárd aktív követővel rendelkező TikTok viheti véghez.
Az új üzleti igények megjelenésével könnyen válhatnak elavulttá a korábban használt HR IT rendszerek. A digitális HR működés felé vezető út meghatározása azonban többet igényel az új technológiák felfedezésénél és használatánál.
Évről évre nő azon társas vállalkozások száma, amelyek székhelye egybeesik a tulajdonosok lakcímével. A pandémia kirobbanása óta a home office munkavégzés is kifejtette erre a területre a hatását, mert az alkalmazotti létszám is sokat emelkedett ezeknél a vállalkozásoknál.
Tanulmánykötetben foglalta össze a Budapesti Corvinus Egyetem a hazai KKV-k innovációs képességének növeléséhez szükséges tudnivalókat. Az egyetem szerkesztésében közel húsz szakértő értékelte a szektor helyzetét, azonosítva a kihívásokat és fejlődési lehetőségeket.
A digitális transzformáció, a fenntarthatóság felértékelődése, valamint a szervezetek fokozódó igénye a szolgáltató központok üzleti eredményhez való hozzájárulására egyre elavultabbá teszi a hagyományos back office szolgáltatási modelleket