Hamarosan bioüzemanyagra válthat a Wizz Air

Hamarosan bioüzemanyagra válthat a Wizz Air

A fapados légitársaság több mint 2 milliárd forint értékben fektet be egy szennyvíziszapból bioüzemanyagot előállító cégbe.

A Wizz Air újabb jelentős lépést tett annak érdekében, hogy utasai az eddiginél is környezettudatosabb módon repülhessenek. A fapados légitársaság 5 millió fontot (több mint 2,1 milliárd forint) invesztál a bioüzemanyaggal foglalkozó Firefly vállalatba, melynek köszönhetően a következő másfél évtizedben akár 1,5 millió tonnával is csökkentheti karbonkibocsátását.

A Firefly-jal kötött megállapodás lehetővé teszi, hogy a vállalat 2028-tól az Egyesült Királyságban működő bázisait bioüzemanyaggal lássa el, saját becslései alapján 15 év alatt csaknem 525000 tonnányival. A Firefly által kidolgozott innovatív eljárásnak köszönhetően a fenntartható repülőgép-üzemanyag a jelentős mennyiségben rendelkezésre álló szennyvíziszapból válik előállíthatóvá.

Az Egyesült Királyságban évente több mint 57 millió tonna szennyvíziszap keletkezik, amelyből a becslések szerint 250000 tonna bioüzemanyagot lehet előáll��tani.

A Firefly fenntartható repülőgép-üzemanyagának használata az előrejelzések szerint 90 százalékkal kevesebb üvegházhatású gáz keletkezésével jár majd a fosszilis repülőgép-üzemanyagokhoz képest. A vállalat első kereskedelmi üzemének működtetését öt éven belül tervezi elindítani.

Az innovatív, bioüzemanyagot előállító technológiába való beruházás a légitársaság ambiciózus fenntarthatósági stratégiájának legújabb mérföldkövét jelenti. A légitársaság számára kiemelten fontos a fenntarthatóság terén betöltött vezető szerepe az iparágban, törekvései pedig elősegítik, hogy 2030-ig további 25 százalékkal tudja mérsékelni az utaskilométerenként számított szén-dioxid-kibocsátást.

„A flotta megújítása és a hatékony működés mellett a fenntartható repülőgép-üzemanyag is kulcsfontosságú számunkra, az alapanyag elérhetősége azonban még mindig a legnagyobb kihívás az iparágban. A Wizz Air és a Firefly partnersége hosszú távon biztosítja, hogy a légitársaságunk egyre fenntarthatóbb módon, mégis alacsony viteldíjak mellett működhessen. Célunk, hogy 2028-tól 15 éven át összesen 525 000 tonna bioüzemanyagot vásároljunk a Firefly-tól, amely évente 100 000 tonna szén-dioxid-egyenértékkel csökkentheti a kibocsátásunkat” – mondta Michael Belrouis, a Wizz Air stratégiai projektekért felelős vezetője.

„Nagy örömünkre szolgál a Wizz Air-rel való együttműködés. A befektetés felgyorsítja új eljárásunk kereskedelmi forgalomba kerülését, és a kötelező átvételi megállapodással 1,5 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takaríthatunk meg közösen. A Firefly eggyel közelebb viszi a légi közlekedést a jövő irányába. Az alapanyag, a szennyvíziszap világszerte hatalmas mennyiségben áll rendelkezésre, és az eljárásunk segítségével valóban előnyünkre tudjuk fordítani, csökkentve a fosszilis tüzelőanyagok felhasználását a legnehezebben szén-dioxid-mentesíthető területeken” – mondta James Hygate, a Firefly Green Fuels vezérigazgatója.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.