Társadalom

A héten közölte a 2022. évi népszámlálás előzetes eredményeit a Központi Statisztikai Hivatal. 2022. október 1-jén, a népszámlálás eszmei időpontjában hazánk népessége 9 millió 604 ezer fő volt, a lakások száma pedig 4 millió 593 ezer.

Bár a mai fiatalok szabadidejük nagy részét az interneten töltik, az otthoni beszélgetések során a kelleténél kevesebb szó esik a világhálón történtekről, mint kellene. Február hetedike a Biztonságos Internet Napja.

Akárcsak a szívinfarktus, a depresszió is eltérő tünetekkel jelentkezhet nőknél és férfiaknál – hívja fel a figyelmet Johannes Wancata, a Bécsi Orvosi Egyetem pszichiátriai klinikájának professzora. Állandó ingerültség vagy feltűnően vakmerő magatartás esetén érdemes depresszióra is gyanakodni.

Több időt magukra és másokra, valamint a láthatatlan munka egyenlőbb elosztását szeretnék a bécsi nők – derült ki az osztrák főváros eddigi legnagyobb közvélemény-kutatásából, amelyet kizárólag nők körében végeztek.

Minden év októbere az úgynevezett rózsaszín hónap, azaz a mellrák elleni küzdelem hónapja. Ilyenkor világszerte nők milliói hívják fel a figyelmet a betegségre és a szűrővizsgálatok fontosságára. Ám nem ez az egyetlen egészségügyi probléma, amit ha időben felfedeznek, akár több tíz évet is nyerhetünk vele.

A pandémia életünk számos területe mellett öltözködési szokásainkat is megváltoztatta. A koronavírus-járvány sokakat home officeba, azaz otthoni munkavégzésre kényszerített, és ezzel együtt beköszöntött a munkavégzés során is a mackónadrágok, a laza pólók és a kényelmes köntösök kora.

Egy ma született gyermek várhatóan átlagosan 6,8-szor több hőhullámot, 2,6-szor több aszályt és 2,8-szor több árvizet fog átélni élete folyamán, mint a nagyszülei. Az éghajlatváltozás számlájára számos megbetegedés írható, melyek 88 százaléka az 5 évnél fiatalabbaknál fordul elő.

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül ki a Deloitte digitális médiapiaci kutatásából.