Társadalom

Világszerte egyre fontosabb téma a vállalaton belüli visszaélések bejelentésének megfelelő kezelése, olyannyira, hogy az Európai Unió irányelvben tette kötelezővé az ilyen rendszerek bevezetését. Első ránézésre ez újabb teher a cégeknek, azonban valójában mindenkinek érdeke, hogy megfelelően működő mechanizmust alakítson ki.

Nőnap alkalmából rendhagyó közvélemény-kutatásba kezd Bécs, amelynek célja, hogy a bécsi nők igényeihez tudják igazítani a várost. A városvezetés szinte mindenre kíváncsi: munka és jövedelem, egészségügy, élet a városban, szabadidő, klíma és lakhatás.

Világszerte, így Magyarországon is egyre nagyobb hagyománya van a Valentin nap ünneplésének a szerelmesek körében. Egy tavalyi kutatás eredményei szerint a költések száma csaknem 400 százalékkal nőtt hazánkban, az elmúlt egy évtizedben.

A népszámlálás önkitöltéses szakaszában sokaknak segítségre lesz szüksége az online kérdőív kitöltésében. Ennek a folyamatnak a bátorítására, segítésére toboroz önkénteseket, „népszámosokat” a Népszámlálás.ro.

Minden kedves olvasónknak sikerekben, eredményekben, és egészségben gazdag boldog 2022-es évet kívánunk!

Karácsony előtti közös jótékonysági akcióra invitálja a vásárlókat a Budafoki élesztő gyártója a partner pékségek bevonásával. A vevők nemcsak a rászorulók ünnepi süteményeiről gondoskodhatnak, hanem azt is eldönthetik, melyik szervezet kapja meg az ajándékcsomagokat.

A 16 Akciónap a Nők Elleni Erőszak Ellen keretében Bécs nagyszabású érzékenyítő kampányt indított „Állj! Mellém!” mottóval. Arra biztatják a bécsieket, hogy ne fordítsák el a fejüket és hívjanak segítséget, ha egy nőt zaklatnak. Az osztrák főváros 2022-ben összesen 11 millió eurót fordít megelőzésre, áldozatvédelemre valamint a gyermek- és ifjúságvédelem kibővítésére.

Az agyunkra megy, ha lódít, ha irritálóan tolakodó, ha harsány és ha unásig ismétlődik egy internetes reklám. Szeretjük viszont a jó reklámzenét, a humort, a szép képeket és ha frappáns a sztori. Ha pedig egy online reklám szerethető, hatására többet is vásárolunk, kiváltképp a nők – derül ki a DisplayNOW hirdetési webshop reprezentatív online reklám kutatásából.

Kávékapszulából, papírgurigából, műanyag-hulladékból vagy akár szép formájú üvegből készült karácsonyfadíszekkel is indulhatnak az óvodák az ország bármely pontjáról a Játéksziget pályázatán. A beküldött pályaművekből egy szakmai zsűri választja ki a győztes ovis csoportot, amelynek nyereménye egy 100 forint értékű játékutalvány lesz.

A tizenkettedik kerületben, 31 000 négyzetméteren épül fel Bécs új, szociális lakónegyede, a Wolfganggasse. 2022-ben már be is költözhetnek az első lakók, a tervek szerint összesen mintegy kétezer ember talál itt új otthonra. A 179 millió eurós (több mint 65 milliárd forintos) projekt fókuszában az egyszülős családok és a fogyatékossággal élők állnak.

Negyedik fázisához érkezett az Országos Tűzmegelőzési Bizottság és az Alföldi Tej Kft. figyelemfelhívó tejesdobozkampánya: a fűtési szezon hivatalos indulásához igazítva október közepétől a boltokba kerülnek azok a termékek, amelyek dobozán a lakástüzek megelőzésére, a kémények, tüzelő- és fűtőberendezések karbantartásának fontosságára hívják fel a vásárlók figyelmét.

A Pécsi Közösségi Alapítvány követes adománygyűjtő rendezvénye immár második alkalommal került megrendezésre városunkban, idén végre a Hullámfürdőben. A tavaly is nagy sikerű adománygyűjtésen idén 6 szervezet vett részt, akik 6 nemes ügyet támogattak barátaikkal karöltve.

A virtuális világban segít eligazodni a felnőtteknek az UNICEF Magyarország Kiber KRESZ tanfolyama, hogy minél hatékonyabban támogathassák a gyerekeket és fiatalokat az online bántalmazással szemben. Nemzetközi kutatások szerint az elmúlt időszakban mintegy 70 százalékkal gyakrabban fordult elő cyberbullying, mint korábban, fontos tehát szembesülni ezzel az egyre súlyosbodó problémával. A kampány gyakorlati útmutatót is kínál a szülőknek.

Négy hónapon keresztül ingyen betétet és tampont osztanak azoknak a lányoknak és nőknek Bécsben, akik a menstruációs szegénység miatt nem engedhetik meg maguknak ezeket. A „Vörös doboz” nevű kísérleti projekt egyelőre októbertől januárig tart a huszadik kerületben. A cél a segítség mellett az, hogy a menstruációs szegénységről nyíltan lehessen beszélni.

7,8 tonna kutyatáp egy napon belüli adományozásával beírta magát a történelembe a Hungarian Vizsla Inu (HVI) nevű magyar kriptovaluta. A tetemes mennyiségű eleséget a virtuális fizetőeszközzel finanszírozták és 8 menhely kutyusai örülhetnek a finom falatoknak.