Az év végi, ünnepi időszakban a lakosság egyre nagyobb hányada használ mobilkommunikációs megoldásokat az ünnepi időszakra való felkészüléshez, és a rokonok, szeretteik köszöntésére egyaránt.
Mozgalmas év volt a 2022-es a hazai cégek életében. Kis mértékben, de folytatódott a vállalatok számának növekedése, miközben a megszűnt cégek száma az előző évhez viszonyítva csaknem 50 százalékkal nőtt.
Megközelítőleg 2 milliárd forint fogyasztói jóvátételt hajtott be, valamint csaknem 3,7 milliárd forintnyi bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal 2022-ben.
Új, tízmillió eurós támogatási alapot hoz létre az osztrák főváros, hogy segíteni tudja a kisvállalkozások energiahatékonyságot javító projektjeit. Szinte mindennel lehet pályázni.
A korábbinál kedvezőbb járványadatok miatt úgy tűnik sokan megfeledkeztek a megbetegedések elleni védekezés gyakorlatától. Ez nem csupán az emelkedő megbetegedési számokból, hanem a fertőtlenítőszerek iránti kereslet mérséklődéséből is látszik.
A globális energiaválság magyar vállalatokra gyakorolt hatásait vizsgálta legutóbbi kutatásában a Makronóm Intézet. A felmérésben részt vevő cégek 43 százalékát súlyosan érinti a válság, azonban tevékenysége befejezését egyik megkérdezett sem tervezi.
Az Eurostat adatai szerint a 16 és 74 év közötti uniós polgárok csaknem 90 százaléka használta 2021-ben az legalább háromhavonta egyszer az internetet. Ráadásul az online hírfogyasztás népszerűsége is igen erős az Európai Unión belül.
A webáruházak csaknem fele számolt be forgalomcsökkenésről a jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború miatt. A többség a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték meg az idei év legnagyobb problémájának.
A Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss fejvadászcégeket értékelő rangsorában a HumanField révén idén először végzett magyar vállalat a lista élén.
Az advent elérkeztével egyre többen kezdenek el gondolkodni azon, milyen legyen az idei karácsonyfa. A legfontosabb ünnepi tartozék beszerzése azonban nem mindig sétagalopp.
Nem csupán környezettudatosság szempontjából lenne hasznos a fontos iratok digitalizációja, hanem az adatvesztést is megelőzhetnénk vele – a hazai cégek 15 százaléka már pórul járt emiatt.
Hazánkban is kihirdetésre került a DAC7 irányelv implementálását lehetővé tevő jogszabály, ami új adatszolgáltatási kötelezettséget ír elő a digitális platformok számára. Sok piaci szereplőnek meg kell vizsgálnia, hogy pontosan milyen ügyletek vonatkozásában kell adatot szolgáltatnia a jövőben.
A Gazdasági Versenyhivatal átfogó piacelemzést készít képet arról, milyen eltérések tapasztalhatók a különféle környezetvédelmi és zöld reklámüzenetek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között.
Az egyre népszerűbb Black Friday, és a hasonló év végi leértékelések szezonja előtt a Gazdasági Versenyhivatal minivideókkal segíti közösségi oldalán a fogyasztókat és vállalkozásokat a tudatos döntéshozatalban, illetve a jogszerű akciók kialakításában.
A globalizáció, a távoli munkavégzést és az azonnali kommunikációt támogató technológiák gyors változása fokozott biztonsági kihívást jelent a vállalatoknak. A digitalizáció előretörésével nemcsak a technológia, de a rossz szándékkal tevékenykedő szereplők viselkedése is átalakul.
A kereskedelemben működő vállalkozások a legborúlátóbbak, míg a szolgáltatási szektor a legpozitívabb üzleti tekintetben. A privát életükben sokkal pozitívabb a jövőképük a cégvezetőknek, viszont a következő negyedévre nagyobb visszaesést várnak ezen a területen.