Vállalatok

A globális energiaválság magyar vállalatokra gyakorolt hatásait vizsgálta legutóbbi kutatásában a Makronóm Intézet. A felmérésben részt vevő cégek 43 százalékát súlyosan érinti a válság, azonban tevékenysége befejezését egyik megkérdezett sem tervezi.

Az Eurostat adatai szerint a 16 és 74 év közötti uniós polgárok csaknem 90 százaléka használta 2021-ben az legalább háromhavonta egyszer az internetet. Ráadásul az online hírfogyasztás népszerűsége is igen erős az Európai Unión belül.

Hazánkban is kihirdetésre került a DAC7 irányelv implementálását lehetővé tevő jogszabály, ami új adatszolgáltatási kötelezettséget ír elő a digitális platformok számára. Sok piaci szereplőnek meg kell vizsgálnia, hogy pontosan milyen ügyletek vonatkozásában kell adatot szolgáltatnia a jövőben.

A Gazdasági Versenyhivatal átfogó piacelemzést készít képet arról, milyen eltérések tapasztalhatók a különféle környezetvédelmi és zöld reklámüzenetek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között.

Az egyre népszerűbb Black Friday, és a hasonló év végi leértékelések szezonja előtt a Gazdasági Versenyhivatal minivideókkal segíti közösségi oldalán a fogyasztókat és vállalkozásokat a tudatos döntéshozatalban, illetve a jogszerű akciók kialakításában.

A globalizáció, a távoli munkavégzést és az azonnali kommunikációt támogató technológiák gyors változása fokozott biztonsági kihívást jelent a vállalatoknak. A digitalizáció előretörésével nemcsak a technológia, de a rossz szándékkal tevékenykedő szereplők viselkedése is átalakul.

A kereskedelemben működő vállalkozások a legborúlátóbbak, míg a szolgáltatási szektor a legpozitívabb üzleti tekintetben. A privát életükben sokkal pozitívabb a jövőképük a cégvezetőknek, viszont a következő negyedévre nagyobb visszaesést várnak ezen a területen.