Idén tavasszal ismét elrajtol a Magyar Termék Nonprofit Kft. „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampánya. Az akció keretében a Naszálytej Zrt. új, a kampány üzenetét közvetítő csomagolással jelenik meg az Auchan Magyarország üzleteinek polcain.
A név sokaknak ismerősen csenghet, ugyanis a koronavírus-járvány ideje alatt már zajlott egy ilyen kampány, melyhez akkor csaknem 100 vállalat csatlakozott, és sokan védjegyhasználókká is váltak.
A kampány újraindítását most többek között az indokolta, hogy a gazdasági helyzet az utóbbi hónapokban a három évvel ezelőtti időszakhoz képest is talán még összetettebb, komplikáltabb és nehezebb lett. Emiatt hasonló célokkal vág neki a Magyar Termék az idei akciónak. Szeretnének a hazai gyártók helyzetén kézzelfoghatóan javítani és jobb helyzetbe hozni őket.
A 2022-es év végén mintegy 16000 ember megkérdezésével készített online kutatás ugyanis azt igazolta, hogy a vásárlók számára az árkérdés a korábbiaknál is nagyobb hangsúlyt kap. Egyértelműen kiderül azonban az is, hogy szinte minden fogyasztó (96 százalék) számára fontos, hogy a kereskedelmi láncok polcain minél több magyar termékből tudjanak választani, vagyis nem mondanak le a hazai árukról.
Mára már a gyártók széles köre felismerte, hogy bármilyen körülmények legyenek is, biztosítaniuk kell vásárlóikat termékeik hazai eredetéről és megbízhatóságukról. A Magyar Termék éppen ezt a lehetőséget kínálja számukra. Ez abból is látszik, hogy
a 2020-as eredményekkel összevetve, az elmúlt év végére csaknem 30 százalékkal nőtt a védjegyhasználók tábora.
Ma több mint 230 gyártó, több mint ötezer árucikke jogosult a Magyar Termék védjegyrendszer valamelyik emblémájának használatára. Ezek gazdasági jelentősége az elmúlt év végére hatalmasra duzzadt, hiszen éves összárbevételük tavaly decemberre már meghaladta a 2650 milliárd forintot, gyártóik pedig 50 455 ezer embert foglalkoztatnak. Összességében rekord évet zártunk, a kampányok számában és a védjegyhasználó cégek bővülését illetően is
– foglalta össze Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Az Auchan és a nonprofit szervezet közel tíz éve azon dolgozik, hogy a védjegyekkel ellátott termékeket népszerűsítse, kiemelve ezzel a sajátmárkás kínálatunkat is. Számunkra mindig is fontos volt a hazai piac, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy üzleteinkben magas a hazai termékek aránya, és továbbra is nyitottak vagyunk rá, hogy aki megfelel a minőségi követelményeknek, az a beszállítónkká váljon
– nyilatkozta Nagy Attila, az Auchan Magyarország Kft. Választék és beszerzési igazgatója.
Idén a két cég első közös akciója a március elején elindított 2 hetes magyar termék kampány. Ennek keretében újságakciók, egyedi üzlettéri kommunikáció jelzi a vásárlóknak a hazai termékek helyét és az azokhoz kapcsolódó kedvezményeket.
A magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Naszálytej Zrt. védjegyhasználóként évek óta erősíti a Magyar Termék védjegyekkel ellátott termékek körét. Annak érdekében, hogy a 2023-ban újrainduló kampány erős üzenetét szélesebb körben is eljuttassa a fogyasztókhoz, a vállalat „Vedd a hazait! Védd a hazait!” szlogennel ellátott márkaterméket hozott létre, amely most „in-out” akcióban kapható az Auchan hálózatában
– jelentette ki Sallai Attila, a Naszálytej Zrt. vezérigazgatója.
A jelenlegi árversenyben továbbra is fontos szerep hárul a magyar termékekre.
A célunk az, hogy idén újabb lépést tegyünk előre, és gyártóink összforgalma megközelítse, akár el is érje a 3000 milliárd forintot
– emelte ki Benedek Eszter. Hozzátette, hogy ez nem csupán növekedést, hanem a tagok fokozódó pénzügyi stabilitását is jelezné, akik a védjegyhasználatban rejlő előnyöket kiaknázva a magyar gazdaság egyre beágyazottabb szereplőivé válhatnak.