Régóta várt mentőövet kaptak a hazai fuvarozók

Régóta várt mentőövet kaptak a hazai fuvarozók

A rendkívül fontos ágazat versenyképességének növelése érdekében megszületett a döntés a napidíjak emeléséről. A szakmai szervezetek üdvözlik a szabálymódosítást.

A magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképességének megőrzése érdekében hozott stratégiai fontosságú döntésként értékeli a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) – jelentette be a két meghatározó szakmai érdekképviselet a Gazdaságfejlesztési Minisztérium bejelentésére reagálva.

Üdvözöljük a kormány döntését a napidíjak emeléséről. A Gazdaságfejlesztési Minisztérium koordinálásával zajló szakmai egyeztetéseink célja a hazai fuvarozó vállalkozások versenyképességének javítása: a napidíj mellett a kamionstop rend felülvizsgálata és a gépjárművezetői képesítési igazolvány megszerzésének könnyítéséről is egyeztetünk. A napidíj ezek között prioritást élvezett, hiszen azonnali, hatékony támogatást jelent az alágazatnak. Abban bízunk, hogy a további ügyek is rövid időn belül megvalósulnak – nyilatkozta a szabálymódosítás kapcsán Barna Zsolt, az MKFE elnöke.

A napidíjak emelése kiemelt jelentőségű a GDP 5 százalékát adó ágazat versenyképességének megőrzése érdekében. Különösen fontos ez annak ismeretében, hogy a hazai foglalkoztatottak 4 százalékát adó, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosító közúti szállítási alágazat szereplői az elmúlt időszakban drasztikus piacvesztést szenvedtek el a nemzetközi és a belföldi szállítási szegmensekben egyaránt – foglalta össze Füle László a NiT Hungary elnöke.

Ahogyan arról a közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások mintegy 60 százalékát tömörítő két meghatározó szakmai érdekképviselet korábban többször tájékoztatott, az elmúlt időszakban számos esemény történt, amelyek negatívan befolyásolták az alágazat működését.

A közúti száll��tást szabályozó Európai Uniós mobilitási csomag, a koronavírus járvány, az orosz-ukrán háború következményei, az üzemanyagár növekedése, az alágazatot sújtó sofőrhiány és az ezzel járó jelentős béremelkedés kumulált hatásai miatt

a szállításra rakodó költségek az elmúlt két évben 25-35 százalékkal emelkedtek.

Mindez együttesen a magyar vállalkozások teljesítményének drámai visszaesését eredményezte. A most bejelentett intézkedés célja, hogy a nemzetgazdaság egésze szempontjából kiemelkedő fontosságú alágazat versenyképessége javuljon.

A Magyar Terméket és védjegyrendszerét beemelik a közoktatás tananyagába. A diákok esettanulmányokon, játékos feladatokon keresztül ismerhetik meg a hazai előállítású termékekhez kapcsolódó ismeretanyagot.

Országszerte több mint négyszáz helyszínen várja a látogatókat az ország legnagyobb kulturális eseménye. A Múzeumok Éjszakája idei kiemelt helyszínei Székesfehérvár és Esztergom, de Budapesten és sok vidéki városban is igazi programkavalkádra lehet számítani. A szervezők nem feledkeztek meg a foci Eb-ről sem.

Tesztüzemben immár az utasok számára is elérhető a MÁV integrált útvonaltervező-szolgáltatása. Az EMMA rendszerében elérhető szolgáltatások köre a vasúttársaság szerint a közeljövőben bővülni fog.

A hét közepi, Debrecenben megrendezett időfutam országos bajnokság után vasárnap Pannonhalmán került sor a férfiak és a nők országúti mezőnyversenyére. A 91,2 kilométeres távnak enyhén felhős időben, 21 fokban vágott neki a 15 fős – U23-as és felnőtt – női mezőny. A 16,8 kilométeres Pannonhalma-Győrság-Halomalja-Pázmándfalu-Nyalka-Pannonhalma kört ötször teljesítették a bringások, hogy aztán egy pannonhalmi kis kör után a bencés monostor előtt érjenek célba. A második nagy körben az addig egyben, nyugodt tempóban haladó mezőnyben tempóváltás történt, az elmúlt négy kiírás bajnoka, az U23-as...