Régóta várt mentőövet kaptak a hazai fuvarozók

Régóta várt mentőövet kaptak a hazai fuvarozók

A rendkívül fontos ágazat versenyképességének növelése érdekében megszületett a döntés a napidíjak emeléséről. A szakmai szervezetek üdvözlik a szabálymódosítást.

A magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképességének megőrzése érdekében hozott stratégiai fontosságú döntésként értékeli a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) – jelentette be a két meghatározó szakmai érdekképviselet a Gazdaságfejlesztési Minisztérium bejelentésére reagálva.

Üdvözöljük a kormány döntését a napidíjak emeléséről. A Gazdaságfejlesztési Minisztérium koordinálásával zajló szakmai egyeztetéseink célja a hazai fuvarozó vállalkozások versenyképességének javítása: a napidíj mellett a kamionstop rend felülvizsgálata és a gépjárművezetői képesítési igazolvány megszerzésének könnyítéséről is egyeztetünk. A napidíj ezek között prioritást élvezett, hiszen azonnali, hatékony támogatást jelent az alágazatnak. Abban bízunk, hogy a további ügyek is rövid időn belül megvalósulnak – nyilatkozta a szabálymódosítás kapcsán Barna Zsolt, az MKFE elnöke.

A napidíjak emelése kiemelt jelentőségű a GDP 5 százalékát adó ágazat versenyképességének megőrzése érdekében. Különösen fontos ez annak ismeretében, hogy a hazai foglalkoztatottak 4 százalékát adó, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosító közúti szállítási alágazat szereplői az elmúlt időszakban drasztikus piacvesztést szenvedtek el a nemzetközi és a belföldi szállítási szegmensekben egyaránt – foglalta össze Füle László a NiT Hungary elnöke.

Ahogyan arról a közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások mintegy 60 százalékát tömörítő két meghatározó szakmai érdekképviselet korábban többször tájékoztatott, az elmúlt időszakban számos esemény történt, amelyek negatívan befolyásolták az alágazat működését.

A közúti száll��tást szabályozó Európai Uniós mobilitási csomag, a koronavírus járvány, az orosz-ukrán háború következményei, az üzemanyagár növekedése, az alágazatot sújtó sofőrhiány és az ezzel járó jelentős béremelkedés kumulált hatásai miatt

a szállításra rakodó költségek az elmúlt két évben 25-35 százalékkal emelkedtek.

Mindez együttesen a magyar vállalkozások teljesítményének drámai visszaesését eredményezte. A most bejelentett intézkedés célja, hogy a nemzetgazdaság egésze szempontjából kiemelkedő fontosságú alágazat versenyképessége javuljon.

Rendkívül szoros verseny hozott az idén száz éves magyar kerékpáros körverseny. Az XDS Astana Team ecuadori versenyzője, Harold Martin Lopez szerezte meg az összetett győztesnek járó sárga trikót. A legjobb magyar az összetett hetedik helyén záró Feldhoffer Bálint lett.