Régóta várt mentőövet kaptak a hazai fuvarozók

Régóta várt mentőövet kaptak a hazai fuvarozók

A rendkívül fontos ágazat versenyképességének növelése érdekében megszületett a döntés a napidíjak emeléséről. A szakmai szervezetek üdvözlik a szabálymódosítást.

A magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképességének megőrzése érdekében hozott stratégiai fontosságú döntésként értékeli a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) – jelentette be a két meghatározó szakmai érdekképviselet a Gazdaságfejlesztési Minisztérium bejelentésére reagálva.

Üdvözöljük a kormány döntését a napidíjak emeléséről. A Gazdaságfejlesztési Minisztérium koordinálásával zajló szakmai egyeztetéseink célja a hazai fuvarozó vállalkozások versenyképességének javítása: a napidíj mellett a kamionstop rend felülvizsgálata és a gépjárművezetői képesítési igazolvány megszerzésének könnyítéséről is egyeztetünk. A napidíj ezek között prioritást élvezett, hiszen azonnali, hatékony támogatást jelent az alágazatnak. Abban bízunk, hogy a további ügyek is rövid időn belül megvalósulnak – nyilatkozta a szabálymódosítás kapcsán Barna Zsolt, az MKFE elnöke.

A napidíjak emelése kiemelt jelentőségű a GDP 5 százalékát adó ágazat versenyképességének megőrzése érdekében. Különösen fontos ez annak ismeretében, hogy a hazai foglalkoztatottak 4 százalékát adó, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosító közúti szállítási alágazat szereplői az elmúlt időszakban drasztikus piacvesztést szenvedtek el a nemzetközi és a belföldi szállítási szegmensekben egyaránt – foglalta össze Füle László a NiT Hungary elnöke.

Ahogyan arról a közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások mintegy 60 százalékát tömörítő két meghatározó szakmai érdekképviselet korábban többször tájékoztatott, az elmúlt időszakban számos esemény történt, amelyek negatívan befolyásolták az alágazat működését.

A közúti száll��tást szabályozó Európai Uniós mobilitási csomag, a koronavírus járvány, az orosz-ukrán háború következményei, az üzemanyagár növekedése, az alágazatot sújtó sofőrhiány és az ezzel járó jelentős béremelkedés kumulált hatásai miatt

a szállításra rakodó költségek az elmúlt két évben 25-35 százalékkal emelkedtek.

Mindez együttesen a magyar vállalkozások teljesítményének drámai visszaesését eredményezte. A most bejelentett intézkedés célja, hogy a nemzetgazdaság egésze szempontjából kiemelkedő fontosságú alágazat versenyképessége javuljon.

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.

Magyarország második legnagyobb tava a kerékpárosok körében népszerű kirándulóhely. A két kerékpáros komp átadásával új attrakcióval, és könnyebben bejárható útvonallal bővül a Tisza-tó turizmusa.

A múlt heti rekord után visszafelé korrigált a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe. A BUX gyengélkedéséből a Magyar Telekom kivételével a vezető részvények is kivették részüket.