A Mahart konténerdepójával bővült hazánk legnagyobb repülőtere

A Mahart konténerdepójával bővült hazánk legnagyobb repülőtere

Magyarország egyik meghatározó konténer termináljának üzemeltetője nyitott depót a Budapest Airport új, csaknem 30000 négyzetméteres, nagy teherbírású operatív területén.

Szeptemberben vette birtokba a Mahart Container Center (MCC) azt a nagyjából 30 ezer négyzetméternyi operatív területet, amelyet a Budapest Airport az Európai Unió támogatásával alakított ki a repülőtéri iparvágány közelében. A bérbe adott területet az MCC első sorban üres konténerek tárolására használja, a már meglévő csepeli konténertermináljának kiegészítéseként. A partnerség a Budapest Airport számára fontos lépés az intermodalitás felé: a konténereket az MCC elsősorban közúton szállítja a kért helyszínre.

Légiáru-szállítás tekintetében óriási potenciál van a budapesti repülőtérben, és még több lehetőség áll rendelkezésünkre, ha túltekintünk a légifuvarozás világán. Kiélezett verseny folyik a régiós országok között az intermodális áruszállításra épülő fejlesztésekért, beruházásokért. Mi itt Budapesten kiváló adottságokkal – logisztikai környezettel, infrastruktúrával – rendelkezünk ehhez, épp ezért örömünkre szolgál, hogy bérlőink között köszönthetjük a Mahart Container Centert, mint az intermodalitás egyik első repülőtéri képviselőjét – nyilatkozta  René Droese, a Budapest Airport fejlesztési igazgatója..”

A Mahart Container Center üzletpolitikájába kiválóan illeszkedik a Budapest Airport területén kialakított konténer depo bérlése. A terület kiváló adottságokkal rendelkezik, könnyen megközelíthető és jelentős mennyiségű konténer tárolására alkalmas. Az itt tárolt konténerek segítenek a csepeli terminálunk tehermentesítésében, hozzájárulva a hatékony üzemeltetéshez. Az új depo használatba vételével új üzleti partnereket tudunk kiszolgálni, mely esélyt ad a környezetbarát intermodális fuvarozás további fejlesztésére – ismertette Fábián Zoltán ügyvezető igazgató. 

A budapesti repülőtérre érkező légiáru végállomása nem feltétlenül Magyarország. Az ott kezelt áru sok esetben más, kelet-közép-európai országok ellátását is biztosítja. Az áruszállítás kiemelten fontos szerepet tölt be a gazdaság és a kereskedelem, és ezáltal a magyar társadalom ellátásában. A BUD Cargo City átadása nem titkolt cél, hogy Kelet-Közép Európa vezető légi kapujaként funkcionáljon, az intermodális szállítási módok felé történő nyitás pedig tovább erősítheti a regionális árukezelő központ szerepet.

A konténerterminálnak helyet adó terület kialakítása része annak a nagyszabású infrastrukturális fejlesztési projektnek, amelyhez az Európai Unió Európai Hálózatfinanszírozási Eszköze (CEF) összesen 14,841 millió eurós (6,05 milliárd forint) vissza nem térítendő támogatást nyújtott 2018-ban.

Magyarország 20 évvel ezelőtt csatlakozott az Európai Unióhoz. A csatlakozás évfordulóját évek óta futóversennyel ünneplik Budapesten, a rendezvényév évre rengeteg embert mozgat meg. A 20 kilométeres távot egyéniben és csapatban is teljesíteni lehetett.

A Budapesti Értéktőzsdén is érződött az egész Európára jellemző kedvezőtlen befektetői hangulat. A BUX eséséből a főbb részvények többsége is kivette a részét.