Társadalmi egyeztetést indít az M3-as metróval kapcsolatban a BKK

Társadalmi egyeztetést indít az M3-as metróval kapcsolatban a BKK

Az M3-as metró felújítása a tervek szerint 2023 első felében lezárul. Az ország legforgalmasabb vasútvonalának rekonstrukciója éveken át nagyban befolyásolta a főváros és környéke közlekedését.

A metrópótlás ideje alatt új busz- és villamosvonalak jöttek létre, más járatok útvonala pedig módosult, illetve több járat is új jelölést kapott. A Budapesti Közlekedési Központ javaslatai alapján egyes vonalak esetében több változás is várható 2023 tavaszától. Véglegessé válnának azok a metrópótlás alatt bevezetett hálózati módosítások, amelyet az utasok megkedveltek. Megváltozna a járatszám egyes vonalakon, több alternatív vonalon az ideiglenes metrópótló jelzés eltűnne. A metrópótlás idején átalakult közlekedési szokásokhoz igazított, új hálózati kialakítás lépne életbe.

A BKK módosítási javaslati a III., a IV. és a XIII. kerületet, a belvárost, a Hungária-körgyűrű térségét, valamint Dél-Pestet érintik. A változásban érintett járatokat, illetve az azokkal kapcsolatos terveket területi felosztás szerint lehet megismerni. A közlekedési a közlekedők bevonásával szeretne dönteni az alább felsoroltak kapcsán.

Tervezett változások Káposztásmegyeren

  • A 122-es busz a jövőben 122E jelzéssel hétköznapokon egész nap, valamint gyorsjáratként a jelenlegitől eltérő megállási renddel közlekedne, ezzel az M3-as metró Újpest-Városkapu metróállomástól gyorsan és kiszámíthatóan lenne elérhető a Megyeri út térsége.

Tervezett változások Óbudán, Angyalföldön, a belvárosban és a Hungária-körgyűrű térségében

  • A 15-ös és 115-ös autóbusz a jövőben összevontan, csúcsidőben a korábbinál sűrűbben közlekedne, jelentősen bővítve a fejlődő Vizafogó és a Marina Part térségének kiszolgálását a belváros felé.
  • A 115-ös busz helyett a sűrűbben induló 15-ös busz közlekedne, a Dagály utcai lakótelep térségében a metrópótlás kapcsán meghosszabbított útvonalon közlekedő 79-es trolibusszal lehetne utazni. A trolibusz a jövőben hétvégi napokon is közlekedne, és biztosítja a térség gyors metrókapcsolatát a Dózsa György úti megállóhoz.
  • Az alacsony utasforgalmú 109-es busz helyett a 9-es autóbusszal, a 17-es, a 19-es a 41-es villamossal, valamint a H5-ös HÉV-vel lehetne utazni.
  • A 73-as trolibusz a továbbiakban is a jelenlegi útvonalán, a Nyugati pályaudvar és a bevásárlóközpont érintésével járna.
  • Az 1M villamos a jövőben 1A jelzéssel továbbra is közlekedne a Népligetig, így a Hungária körúton a maihoz hasonló sűrűséggel járnának majd a villamosok.
  • A Jászai Mari tér – Keleti pályaudvar között közlekedő 2M villamost sokan használják, 23-as jelzéssel továbbra is közlekedne.
  • A metrópótlás alatt bevált trolibuszfejlesztések megmaradnának, így a mai 72M és 83M a jelenlegi útvonalán közlekedne a jövőben is.

Tervezett változások Dél-Pesten

  • Az utasok megkedvelték a 23-as buszcsalád metrópótlás alatt módosított rendszerét, ezért a 23-as buszcsalád kis módosításokkal a mai módon megmaradna, új jelzéssekkel illeszkedne a hálózatba.
  • Megmaradna a Boráros tér és a Szentlőrinci lakótelep közötti gyorsjárati kapcsolat, csúcsidőn kívül pedig új alapjárat indulna ezen az irányon.
  • A 199-es autóbusz szerepét az újonnan induló 68B járat venné át Kispesten, így az Áchim András utca térségéből könnyebben elérhető lenne Kőbánya-Kispest.
  • A 194-es és 194B autóbusz a jelenleginél gyakrabban indulna a reggeli és délutáni csúcsidőszakban.
  • A 132E busz a jövőben meghosszabbított útvonalon közlekedne, érintené a Szent Lőrinc-telepet is.
  • A 68-as autóbusz az Akadémiaújtelep felé megállna a Nádasdy utcában a Vas Gereben utcánál.
  • A 98E busz Kőbánya-Kispest felé érintené a Csaba utcai megállóhelyet is.

A változások bevezetésének tervezett időpontja: 2023. március.

A végleges döntést megelőzően a BKK 2023. január 6-ig várja az észrevételeket a társaság honlapján meghirdetett társadalmi egyeztetés felületen, ahol az érdeklődők megismerhetik a tervezett változások hatásait, előnyeit és az új közlekedési lehetőségeket egyaránt.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.