A Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomásokon napokon belül elkezdődnek az átadás-átvételi eljárások. A gépészeti és elektromos berendezések már üzemképesek, a hő- és füstelvezető rendszerek tesztelése pedig már sikeresen be is fejeződött.
Téli pihenőre megy a fogaskerekű az energia- és gazdasági válság miatt. Az ideiglenes üzemszünet a tervezett tavaszi pályafelújítás végéig tart, és ennek köszönhetően több mint 120 millió forintot spórol Budapest közösségi közlekedése.
Megállapodott a BKK a CAF-villamosok gyártójával, így a BKK még négy hónapig élhet azzal a lehetőséggel, hogy szinte 2014-es árakon vásárolhasson meg további 31 korszerű, akadálymentes villamost. Október végén a BKK 20 CAF Urbos villamos lehívásáról adott hírt.
Tovább fiatalodik a főváros járműparkja: november második hetében a tervek eszerint összesen 5 vadonatúj Solaris–Škoda Trollino 18 típusú trolibusz érkezik Budapestre. A korszerű, alacsony padlós csuklós trolibuszok annak a 48 járműből álló flottának a darabjai, amelyek szinte még 2014-es áron kerülnek a fővárosba.
Tizennyolc hónap után hamarosan ismét megnyitják a Lánchidat. Már elkészült az átkelő aszfaltozása. Az útpályát érintő építési feladatok közül a szegély bevonatrendszerének kialakítása, valamint az útburkolati jelek felfestése van hátra.
Az Oktatási Hivatal és a Technológiai és Ipari Minisztérium döntésének értelmében egy hónappal meghosszabbították a diákigazolványok érvényességi idejét a közlekedési szolgáltatóknál, így november 30-ig használhatók a MÁV-START, a Volánbusz és a HÉV járatain.
A Budapesti Közlekedési Központ újabb lépésre készül a digitalizáció területén. A társaság egy olyan technikai megoldás tesztelésébe kezd, amely még gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a közösségi közlekedés használatát.
Két egymást követő hétvégén, november 5-én és 6-án, valamint 12-én és 13-án az M2-es metró csak a Puskás Ferenc Stadion és a Déli pályaudvar között jár pályakarbantartás miatt. A fennmaradó szakaszon metrópótló busszal lehet utazni.
Folytatódik a fővárosi járműparkfejlesztés, melynek keretében újabb 20 vadonatúj CAF típusú, alacsonypadlós, akadálymentesített, klímával felszerelt villamos állhat forgalomba Budapesten 2024-től.
A Volánbusz a HUMDA Zöld Busz Program támogatásának köszönhetően áprilisban 60 elektromos autóbusz vásárlásáról írt alá szerződést, melyek közül 12 Ikarus 120e típusú zöldbusz Székesfehérvár helyi közlekedésében javítja a személyszállítás szolgáltatási színvonalát.
Burkolatépítés miatt november 2-ától, szerda reggeltől a Rákóczi úton közlekedő buszok Keleti pályaudvar irányú, Blaha Lujza téri megállója ideiglenesen átkerül a csomópont túloldalára.
Az október 28-án 145 éves Nyugati pályaudvar fontos részein újult meg a tetőszerkezet, befejeződött a hangos és vizuális utastájékoztató rendszer kiépítése, használatba vehetik az utasok a megszépült Márványcsarnokot és a Ceglédi folyosót, és az automaták pályaudvaron belüli elosztása is még utasbarátabb lett.
A reggeli bővítésen túl, a jobb csatlakozáshoz igazítva, egy esti járat menetrend-változásával több idő marad átszállni az utolsó Budapestről érkező InterCity járatról.
Több rendezvényt is tartanak a hétvégén a fővárosban, amelyek miatt közlekedési változásokra kell készülni. Az M3-as metró az ünnepi hétvégén (szombaton és vasárnap) is egész nap a munkanapi rend szerint jár.
Tovább folytatódik a fővárosi buszflotta fiatalítása, a BKV újabb Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbuszokat állított forgalomba Óbuda és Cinkota telephelye szolgáltatási területén. A tervek szerint egy hónapon belül teljes mértékben alacsony padlóssá válik a BKV autóbuszállománya.
Egy évtizede készül Nagy-Britannia egyik legfontosabb építési bravúrja, a Heathrow repülőteret London belvárosával összekötő, Erzsébet királynőről elnevezett vasútvonal. A projekt összege 15 milliárd fontra rúg, és több mint tízezer szakember dolgozik benne.
Az energiaválságra tekintettel az őszi-téli időszakban két fokkal hidegebb lesz a bécsi metróban és a villamosokon. Letekerik a fűtést a metróállomásokon és a bécsi tömegközlekedési vállalat telephelyein és irodaépületeiben is. A cél, hogy tíz százalékkal csökkentsék az energiafelhasználást.
A svájci Appenzeller Bahnen és a Stadler szerződést írt alá egy, a svájci Rheineck-Walzenhausen vasútvonalra szánt fogaskerekű vonat gyártásáról és szállításáról, amely a már több mint 64 éve üzemelő járművet váltja le.