Átadták a két új megállót, már a Deák Ferenc térig jár a metró

Átadták a két új megállót, már a Deák Ferenc térig jár a metró

Keddtől már Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között utazhatunk az M3-as metróval. A tervek szerint tavasszal a teljes metróvonal átadásra kerül majd.

Az M3 metróvonal középső szakaszának megújult Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomásait január 23-án hivatalosan is átadta az utasforgalomnak a Budaőesti Közlekedési Központ, így hétfőn délutántól Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között már metró szállította az utasokat.

A Deák Ferenc tér kiemelt fontosságú közlekedési csomópont, mivel három metróvonal között biztosít átszállási lehetőséget. Mindkét belvárosi állomás akadálymentesen elérhető, ezzel ismét bővül az egyenlő esélyű elérhetőség a közösségi közlekedésben.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója az átadáson kiemelte, hogy az újabb két belvárosi állomás átadásával immár a végső fázisába ért az M3-as metró felújítása. Májusban már egy kívül-belül újjászületett, modernizált, akadályoktól mentes biztonságosabb vonalon közlekednek a szerelvények Újpesttől egészen Kőbánya-Kispestig.

A tavaly májusban átadott három belvárosi állomáson kerültek először utasforgalomba a ferdepályás felvonók, amelyek a visszajelzések alapján elérték céljukat. A Ferenciek terén szintén ferdepályás felvonó biztosít akadálymentes kapcsolatot, míg a Deák Ferenc téren egy nagy kapacitású, hagyományos lift épült, amelyik egyben a harmadik kijáratot jelenti az állomás területéről.

Az M3-as metrófelújítás teljes időtartama alatt az utasforgalom részleges fenntartása mellett valósult meg, ez pedig rendkívül bonyolult szervezési feladat és számos szakterület együttműködésének az eredménye. Az elkövetkezendő négy hónapban már a befejezésen lesz a fókusz.

Márciusban megnyílik az utasforgalom előtt az Arany János utca és Nyugati pályaudvar, valamint a Dózsa György út metróállomás már akadálymentes elérhetőséggel. Utasaink májusban visszakapják a teljes, a megújult és akadálymentes M3 metróvonalat.

Január 24-től, keddtől az alábbi rend szerint közlekedik az M3-as metró és a pótlóbuszok:

  • Hétköznap napközben két szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró. A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is az M3-as, illetve a Nyugati pályaudvar és a Göncz Árpád városközpont között az M3A metrópótló autóbusszal is lehet utazni.
  • Hétköznap esténként és hétvégén továbbra is a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.
  • A Nagyvárad téren – az állomás felújítása miatt – a Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között közlekedő szerelvények továbbra sem állnak meg. A tér környéke a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal, a belváros, illetve a Keleti pályaudvar felől a 2M és 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől gyalog, vagy MOL Bubival közelíthető meg.
  • Továbbra is közlekednek az észak-pesti és dél-pesti térségből a metrót elkerülő, alternatív eljutást biztosító járatok.

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.

Magyarország második legnagyobb tava a kerékpárosok körében népszerű kirándulóhely. A két kerékpáros komp átadásával új attrakcióval, és könnyebben bejárható útvonallal bővül a Tisza-tó turizmusa.

A múlt heti rekord után visszafelé korrigált a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe. A BUX gyengélkedéséből a Magyar Telekom kivételével a vezető részvények is kivették részüket.