Áprilistól drágulni fog a 100E reptéri buszjegy

Áprilistól drágulni fog a 100E reptéri buszjegy

A BKK tervei szerint április elsejétől átláthatóbbá válik a közlekedési vállalat termékkínálata, valamint emelkedni fog a repülőtéri vonaljegy ára is.

A növekvő infláció, a kedvezőtlen gazdasági környezet, valamint az elszabaduló energiaárak miatt egyre nagyobb kihívást jelent Budapest közösségi közlekedésének működtetése – írta közleményében a Budapesti Közlekedési Központ.

Az egyéves BudapestGO applikáció számos változást hozott a fővárosban közlekedők szokásaiban. Az új, digitálisan elérhető termékek az alkalmi utasokat is jegyvásárlásra ösztönzik. Ezzel egy időben csökkent a kereslet az átszállójegyre, a metrószakaszjegyre, illetve a hetijegyek és a kiegészítő heti bérlet értékesítése is visszaesést mutat a koronavírus-járvány előtti utolsó évhez, 2019-hez képest. Az elmúlt időszakban sok probléma merült fel az 5/30 BKK napijegy használatával és megfelelő érvényesítésével kapcsolatban, emiatt a cég a jelenlegi megoldás helyett egy digitálisan elérhető új termék bevezetésén dolgozik.

A felsorolt termékeket április 1-től kivezeti a BKK a kínálatából.

A BKK áremelést is bejelentett, a jelenlegi 1500 forintról 2200 forintra emeli a repülőtéri vonaljegy árát, szintén április elsejétől.

A szóban forgó jegytípus a teljes jegybevétel mindössze 4 százalékát teszi ki. A BKK 2019-es felmérése alapján a járat utasainak 83 százaléka külföldi, akik csak alkalmi jelleggel használják a társaság szolgáltatásait, éppen ezért kevésbé érzékenyek a jegy árára. A jellemzően turisták által használt 100E busz új tarifája még az emelést követően is elmarad a nemzetközi viszonylatban vizsgált városok áraitól.

A jegyek, bérletek árát Budapest Főváros Önkormányzata állapítja meg. A városvezetés kiemelt várospolitikai célja, hogy a közösségi közlekedést használók száma elérje, majd meg is haladja a koronavírus-járvány előtti szintet, és mindaddig, amíg erre pénzügyileg egyáltalán lehetősége van, a budapestiek által használt alapvető jegy- és bérlettermékek árának nominális szinten tartására törekszik.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.