Újabb fővárosi csomópontokon korszerűsödött az utastájékoztatás

Újabb fővárosi csomópontokon korszerűsödött az utastájékoztatás

Februárban újabb végállomásokon modernizálta a megállók tájékoztató oszlopait a BKK. Ezúttal a Savoya Park környékén és a Móricz Zsigmond körtéren lettek a korábbiakhoz képest informatívabbak és közérthetőbbek a táblák.

Idén januárban a Blaha Lujza téren, a február közepén pedig a főváros több jelentős csomópontjában újultak meg a megállók utastájékoztató elemei. A Budapesti Közlekedési Központ ezúttal a Savoya Parkban és a Móricz Zsigmond körtéren tette közérthetőbbé és korszerűbbé a megállók oszlopait – ismertette közleményében a közlekedési vállalat.

A két budai csomópont a forgalmuk miatt is kiemelten fontos a BKK számára, ezért az utastájékoztatási elemek folyamatos frissítése is elengedhetetlen. Az új rendszer a korábbiakhoz képest bővebb, informatívabb, vizuális megjelenése pedig korszerűbb, és illeszkedik a BKK egységes arculatába.

A BKK szakemberei először felmérték a megállóoszlopok állapotát, ezt követően pedig felújították az összes rossz állapotú elemet. A járatszámok nagyobb méretben jelennek meg, az ügyfelek így távolról is láthatják, milyen járatok érhetők el az adott megállóból.

A BKK új megoldásokkal is segíti az utasok tájékozódását. Azokon a végállomásokon, ahol összetett az állomás szerkezete – például egy aluljáró különböző kijáratainál – számtalan közlekedési eszközre lehet felszállni, egy jól látható, egyedi kóddal (például: A2, C5) látja el a megállóhelyeket. Ezeket a kódokat megjelenítik a helyszíni, illetve a webes fel��leteken elérhető térképeken is.

Az egyedi azonosítóknak köszönhetően az utasok könnyebben találhatják meg a számukra megfelelő járatokat. A jövőben a forgalmi változások tájékoztató elemeire már nem azt írják ki, hogy az adott járat a 33-as busz megállójából indul – hiszen nem biztos, hogy minden utas tudja, honnan indul a 33-as  járat –, hanem az új kódok alapján azonosítják a megállóhelyet.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.