Immár mind a 40 KISS emelete motorvonat forgalomba állt, ezzel teljessé vált a MÁV-START flottája. A korszerű járművek a budapesti agglomerációból ingázók mindennapjainak meghatározó szereplőivé váltak az elmúlt hónapokban.
A hidegebb téli hónapokban sem kell teljesen elvetni a kerékpáros közlekedés ötletét. A BKK legfrissebb adatai alapján sokat választják télen is a Mol Bubit, a fővárosi közbringarendszer kiemelkedő eredményeket ért el ezekben a hónapokban is.
Magyarország lakosságának több mint fele rendelkezik kerékpárral vagy rollerrel. Ráadásul az elmúlt négy évben folyamatosan nőtt azok száma, akik nagyobb összeget költenek ezekre. És, ha már megvették, a koronavírus hatására egyre lelkesebben használják is őket.
Május elsejétől egy új koncepción alapuló, a korábbiaknál kedvezőbb bérletrendszert vezetnek be a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV járatainak igénybe vételéhez.
Megkezdte a gyártói teszteket Svájcban a részben a Stadler szolnoki ütemében gyártott, a kaliforniai San Bernardino Megyei Közlekedési Hatóság részére készült hidrogénüzemű motorvonat.
Két éve indult a MÁV-Volán-csoport szén-dioxid megtakarítás kampánya, ettől az időponttól a vasúttársaság CO2-számlálóval mutatja ki a károsanyag-kibocsátás megtakarítást.
Februárban újabb végállomásokon modernizálta a megállók tájékoztató oszlopait a BKK. Ezúttal a Savoya Park környékén és a Móricz Zsigmond körtéren lettek a korábbiakhoz képest informatívabbak és közérthetőbbek a táblák.
A napokban megkezdődtek a kivitelezési munkák, és a tervek szerint idén nyárra biztonságosan kerékpározható útfelületek jönnek létre a főváros XV. kerületben.
Újabb fontos kerékpárútvonal-kapcsolatok jöhetnek létre Budapest XI. és a XXII. kerületében a balatoni kerékpárút fővároson belüli szakaszával. A projekt célja, hogy megkönnyítse az agglomerációból a fővárosba kerékpárral ingázók napi közlekedését.
Keleti szomszédunknál a vasúti pályák csaknem háromnegyedének lejárt a tervezett élettartama, és az infrastruktúra nagyfokú korszerűsítésre lenne szükség.
A praktikusság mellett anyagi megfontolások miatt is egyre vonzóbb alternatívájává válik az autómegosztás a céges autóknak. Magyarországon már több carsharing vállalkozás is működik.
A BKK a BudapestGO alkalmazás egy éves évfordulója, és Budapest születésnapjára alkalmából ez utóbbira utalva február 14-re 150 forintos napijegyet tesz elérhetővé az alkalmazásban.
Újabb típussal bővült a napokban Budapest trolibuszflottája, miután megérkezett a Solaris–Škoda Trollino típusú jármű első szóló verziója. Ezzel már 16-ra nőtt az elmúlt fél évben forgalomba állított csuklós járművak száma a fővárosban.
Magyarország legszegényebb falvaiban futnak tovább a korábbi Mol Bubi kerékpárok, melyeket a Felzárkózó Települések programban dolgozó karitatív szervezetektől lehet kölcsönözni.
A 2022-es év viszontagságai ellenére nagyon sikeres évet zárt tavaly a Budapest Airport. A repülőtér visszacsábította a koronavírus-járvány előtti utasforgalmának 75 százalékát.
Februártól bárki elmondhatja a véleményét arról, hogy milyen legyen Budapest közlekedése 2030-ig. A szakmai- és civilszervezeti egyeztetések után kezdetét vette a Budapesti Mobilitási Terv széleskörű társadalmasítása.