Zajvédelmi intézkedések bevezetésével kerülné el a járatcsökkentést az KLM

Zajvédelmi intézkedések bevezetésével kerülné el a járatcsökkentést az KLM

A holland királyi légitársaság tervei között szerepel, hogy 2024-re legalább 15 százalékkal csökkentse az éjszakai zajkibocsátását.

A KLM légitársaság a holland kormányzat zajcsökkentési kezdeményezésére válaszul dolgozta ki legújabb cselekvési tervét, amely 2024-ig tart. Hollandia ugyanis azt szeretné elérni, hogy nappal 20, éjszaka pedig 15 százalékkal alacsonyabb legyen a zajterhelés a repülőterek közelében 2024-re. Ezt főleg a járatok számának csökkentésével szeretnék elérni, a légitársaságok azonban más megoldások után kutatnak.

A KLM egy három pontból álló csomagot készített és küldött meg a környezetvédelmi minisztériumnak, amely úgy kínál megoldást a helyzetre, hogy a légi közlekedés szereplőit sem érje jelentős hátrány.

Legfontosabb lépésként a légitársaság 6-7 milliárd eurót költ új repülőgépek vásárlására, amelyek 50 százalékkal halkabbak, mint a korábbi típusok.

A vállalat ezen kívül mélyreható vizsgálatokat végzett a repülőtérhez közeli repülési eljárásokkal kapcsolatban. Ennek eredményeként a légikikötők megközelítésével és elhagyásával kapcsolatos eljárások módosításával is csökkenthető a zajterhelés. Ugyanis a jelenleginél nagyobb mértékű süllyedés, és emelkedés mellett a repülőgépek kevesebb időt töltenek alacsony magasságon. Azonban ennek az esetleges bevezetése a holland légiforgalmi szolgálat és a légitársaságok együttműködését kívánja és betartását ellenőrizni kell.

Harmadik lépésként a légi cég módosítja a menetrendet, így az éjszakai órákban a leghalkabb repülőgépeivel teljesíti járatait. Emellett javasolja, hogy a Schipholon a hangosabb gépek után nagyobb díjat fizessenek a kiszolgálásért a légitársaságok, így minden vállalat érdekelt lesz a flottamodernizációban.

A légitársaságoknak, így a KLM-nek is üzleti érdeke, hogy a járatok számának csökkentése nélkül is megvalósíthatók legyenek 2024-re az éjszakai, 2026-ra pedig a nappali zajvédelmi előírások.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.