Zajvédelmi intézkedések bevezetésével kerülné el a járatcsökkentést az KLM

Zajvédelmi intézkedések bevezetésével kerülné el a járatcsökkentést az KLM

A holland királyi légitársaság tervei között szerepel, hogy 2024-re legalább 15 százalékkal csökkentse az éjszakai zajkibocsátását.

A KLM légitársaság a holland kormányzat zajcsökkentési kezdeményezésére válaszul dolgozta ki legújabb cselekvési tervét, amely 2024-ig tart. Hollandia ugyanis azt szeretné elérni, hogy nappal 20, éjszaka pedig 15 százalékkal alacsonyabb legyen a zajterhelés a repülőterek közelében 2024-re. Ezt főleg a járatok számának csökkentésével szeretnék elérni, a légitársaságok azonban más megoldások után kutatnak.

A KLM egy három pontból álló csomagot készített és küldött meg a környezetvédelmi minisztériumnak, amely úgy kínál megoldást a helyzetre, hogy a légi közlekedés szereplőit sem érje jelentős hátrány.

Legfontosabb lépésként a légitársaság 6-7 milliárd eurót költ új repülőgépek vásárlására, amelyek 50 százalékkal halkabbak, mint a korábbi típusok.

A vállalat ezen kívül mélyreható vizsgálatokat végzett a repülőtérhez közeli repülési eljárásokkal kapcsolatban. Ennek eredményeként a légikikötők megközelítésével és elhagyásával kapcsolatos eljárások módosításával is csökkenthető a zajterhelés. Ugyanis a jelenleginél nagyobb mértékű süllyedés, és emelkedés mellett a repülőgépek kevesebb időt töltenek alacsony magasságon. Azonban ennek az esetleges bevezetése a holland légiforgalmi szolgálat és a légitársaságok együttműködését kívánja és betartását ellenőrizni kell.

Harmadik lépésként a légi cég módosítja a menetrendet, így az éjszakai órákban a leghalkabb repülőgépeivel teljesíti járatait. Emellett javasolja, hogy a Schipholon a hangosabb gépek után nagyobb díjat fizessenek a kiszolgálásért a légitársaságok, így minden vállalat érdekelt lesz a flottamodernizációban.

A légitársaságoknak, így a KLM-nek is üzleti érdeke, hogy a járatok számának csökkentése nélkül is megvalósíthatók legyenek 2024-re az éjszakai, 2026-ra pedig a nappali zajvédelmi előírások.

A Budapesti Közlekedési Központ igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy kiszolgálja az utasok igényeit és megfelelő számú Mol Bubi kerékpárt biztosítson az egyes gyűjtőállomásokon. Azonban ehhez arra is szükség van, hogy a közlekedők mindig csak a kijelölt gyűjtőállomásokon rakják le a kerékpárokat. A szétszórva hagyott biciklik hiányoznak a rendszerből, ami felhasználói, üzemeltetési és városképi szempontból is gondot okoz. A BKK bevezette korábban az 5000 forint elszállítási díjról szóló intézkedést, most pedig nyereményjátékot hirdetett meg, hogy minden bicikli a helyére kerüljö...

Visszatér Budapestre a Gyulai István Memorial Atlétikai Magyar Nagydíj. A Nemzetközi Atlétikai Szövetség (WA) kontinentális sorozatának arany besorolású versenyére idén augusztus 12-én kerül sor a Nemzeti Atlétikai Központban. Gyulai Miklós, a Magyar Atlétikai Szövetség (MASZ) elnöke a hétfői sajtótájékoztatóján elmondta, hogy amikor 2011-ben a régi Puskás Stadionban először megrendezték a versenyt, azt a célt tűzték ki, hogy eljussanak oda, ahol most tartanak: a Gyulai Memorialt a világ egyik legjobb egynapos versenyeként jegyzik. Számomra emocionálisan sokat jelent, hogy édesapánk emlékér...

A horvátországi Peljesac híd mintájára mintájára Montenegró is fejlesztené közlekedési infrastruktúráját. A Kotori-öböl fölé épített híd 60 kilométerrel rövidítené le az utat, és jobb összeköttetést biztosítana Montenegró és Horvátország között.