Az elmúlt évek gazdasági folyamatai, az energiaárak drasztikus emelkedése és az általános infláció miatt, a legtöbb kereskedő és szolgáltató után a BKK is kénytelen változtatni egyes termékek árán a megszokott színvonalú kiszolgálás, illetve a további fejlesztések érdekében – írta közleményében a Budapesti Közlekedési Központ.
A közlekedési társaság kiemelte, hogy 10 éve nem változtak a vonaljegyek árai, ez idő alatt pedig több fejlesztés is történt a fővárosi tömegközlekedésben. Az elmúlt egy évben 285 új busz és 48 troli érkezett, befejeződött az M3-as metróvonal felújítása, valamint elindult a BudapestGO applikáció is, amelynek folyamatosan bővülnek a szolgáltatásai.
A BKK kitért arra is, hogy bár a koronavírus-járvány vége óta egyre többen térnek vissza a közösségi közlekedéshez, összességében jelentősen csökkent a vállalat jegyárbevétele az elmúlt négy évben. 2022 végére 16 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2019-ben, ezzel egy időben azonban az energiaárak növekedésével és az általános inflációval a kiadások drasztikusan emelkedtek. A társaság kommünikéje szerint összesen 60 milliárd forinttal került többe a Fővárosnak a közösségi közlekedés, mint 7 évvel ezelőtt. Emiatt kénytelen megemelni az árait a BKK, ahogyan ezt a MÁV-HÉV, a MÁV-START és a Volánbusz is megtette.
Az áremelés szeptember elsejétől valósul meg, azt követően az előzetesen megváltott vonaljegy 450 forint lesz, a fedélzeti vonaljegy pedig 600 forintba kerül majd. A 10 darabos gyűjtőjegyet szeptembertől az eddigi 3000 forint helyett 4000 forintért lehet megvásárolni.
A fővárosi bérletek ára ugyanakkor nem fog változni, a havi, a negyedéves, és az bérletet is ugyanannyiért lehet majd megváltani, mint eddig. A felnőtt 30 napos bérlet ára továbbra is 9500 forint marad, a diákbérlet pedig 3450 forintba kerül.
A 14 év alattiak, az álláskeresők, és a 65 évnél idősebbek továbbra is ingyenesen vehetik igénybe a BKK járatait.