Légi közlekedés

Az Air France-KLM Csoport 2030-ra kerozinigényének 10 százalékát fenntartható forrásból származó üzemanyaggal elégíti ki, ennek elérése érdekében két kötelező érvényű szerződést írta alá.

Az utasok visszatérésével párhuzamosan fokozatosan bővül a Budapest Airport hosszú távú járathálózata is; Dél-Korea nemzeti légitársasága, a Korean Air a téli menetrendben heti két közvetlen járatot indít Budapest és Szöul között.

Első alkalommal, nyolc repült nap alatt teljesítette a transzatlanti távot a Magnus Aircraft kétszemélyes, könnyű repülőgépe, amely 2022. augusztus 18-án indult el a vállalat központjából, a magyarországi Pécs-Pogány repülőtérről. Ilyen típusú, magyarországi gyártmányú kisrepülőgép még nem tett meg ilyen nagy utat.

A Holland Királyi Légitársaság és a Thalys együttműködésének köszönhetően új vasúti transzfer járatok érhetők el Amszterdam és Brüsszel között, így a KLM-nek naponta eggyel kevesebb légi járatot kell a két város között üzemeltetnie.

A Wizz Air túl van első zöld próbajáratán Bukarest és Lyon között. A különleges járat részben fenntartható üzemanyag (SAF) felhasználásával repült, és a fedélzeti működésnél is fontos szempont volt a fenntarthatóság.

A nyári időszak berobbanása, a járvány utáni légiforgalom dinamikus növekedése és ezzel együtt a korábban sosem tapasztalt, Európa szerte megjelenő munkaerőhiány hatalmas kihívások elé állítja a repülőtereket az egész kontinensen.