Magyar kisrepülőgép szelte át az óceánt

Magyar kisrepülőgép szelte át az óceánt

Első alkalommal, nyolc repült nap alatt teljesítette a transzatlanti távot a Magnus Aircraft kétszemélyes, könnyű repülőgépe, amely 2022. augusztus 18-án indult el a vállalat központjából, a magyarországi Pécs-Pogány repülőtérről. Ilyen típusú, magyarországi gyártmányú kisrepülőgép még nem tett meg ilyen nagy utat.

A Magnus Aircraft Zrt. egy dinamikusan fejlődő, innovatív, kompozit repülőgépeket fejlesztő, gyártó és forgalmazó magyar vállalat. A cég ikonikus terméke a Fusion belsőégésű motorral hajtott repülőgép, mely a repülésben való előnyöket ötvözi. A vállalatcsoport tagjai megtalálhatók a világ különböző pontjain úgy, mint az Egyesült Államok, Kenya, Kína, Nigéria, Oroszország, Szerbia, Ukrajna, illetve a közel-keleti régió.

Magyar repülőgépgyártóként első alkalommal, 2022 augusztusában a vállalat Fusion 212 repülőgépe egy kontinenseket átívelő ferry flight-ot hajt végre. Magyarországról indulva Európát és az Atlanti-óceánt szeli át a levegőben, hogy megérkezzen a vállalat amerikai kirendeltségének floridai központjába. Az út első szakasza 2022. augusztus 29-én zárult le a Westchester County Airport-on, ahol a transzatlanti ferry flight pilóta, Roy Ritter átadta a Magnus Aircraft INC. pilótájának a repülőgép kulcsait, hogy leányvállalatunk képviselője folytathassa a missziót az amerikai kontinensen.

A küldetést a HA-XAE lajstromjellel rendelkező 2018-ban gyártott, ULPower UL260iSA típusú motorral felszerelt Magnus Fusion kétszemélyes repülőgép teszi meg. Ez a repülőgép teljesítette korábban az FAA (Federal Aviation Administration) vészhelyzeti manőverek végrehajtására feljogosító teszteket, miáltal oktatható az UPRT képzés a Magnus Fusion repülőgépekkel az Amerikai Egyesült Államokban.

A vállalat repüléstörténetének első transzatlanti ferry flight repülése során a 600 kilogramm maximális felszálló tömeggel rendelkező, ultrakönnyű, egyedi megjelenésű, egymotoros repülőgép kimagasló teljesítményének világméretű hírértékével a magyar szürkeállományban rejlő potenciálra is fel szeretné hívni a figyelmet a kezdeményezés.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.