Európa legjobbja lett a budapesti repülőtér

Európa legjobbja lett a budapesti repülőtér

Az utasok véleménye alapján a kontinens legjobbjának választották a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító légikikötők között.

Hatalmas elismerésben részesült a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és az azt üzemeltető Budapest Airport. A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) a budapesti reptérnek ítélte oda a legjobb európai repülőtér díjat a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító légikikötők közül. A díj egy kizárólag az utasok visszajelzéseiből álló, független, nemzetközi felmérésen alapul.

Az ACI  évente több mint 30 teljesítménymutatót lefedő felméréssel térképezi fel a világ mintegy 400 nemzetközi repülőterének szolgáltatásainak minőségét. Az utasok személyes megkérdezése során a teljes utasfolyamatot vizsgálják, ezáltal az eredmény komplex képet nyújt az utasok repülőtéri tapasztalatairól, a belépéstől kezdve az ott eltöltött időn át egészen a beszállításig.

A 2022-es esztendő valamennyi negyedéve kimagasló eredményeket hozott a szolgáltatások minősége terén a budapesti repülőtéren; a pontszámok minden korábbi értéket és régiós versenytársaink pontjait is túlszárnyalták. Az utasok általános elégedettségi szintje egész évben ötös skálán 4 pontot meghaladó értéken állt, és jelentősen magasabb volt, mint a legforgalmasabb 2019-es évben.

Az utazót a középpontba állítani fontosabb, mint valaha; ez a jövő útja. Büszkék vagyunk a Budapest Airport csapatára, amiért elnyerték a legjobb 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító európai repülőtér díjat. Ez azt mutatja, hogy az egész repülőtéri közösség összefogott, hogy az utasokat helyezze előtérbe – nyilatkozta a díjjal kapcsolatban Luis Felipe de Oliveira, az ACI World főigazgatója.

Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Európa legjobbja lett. Ez azonban nem csupán a Budapest Airport, hanem a teljes repülőtéri közösség sikere; mindazért az erőfeszítésért kaptunk csillagos ötöst, amelyet közösen tettünk az elmúlt években a repülőtér minőségének fejlesztése érdekében. Minden nap a legjobb utasélményért dolgozunk, és azért, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér méltó kapuja legyen Magyarországnak, ahonnan élmény útnak indulni és ahová öröm megérkezni – mondta büszkén Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Hozzátette, hogy négy évvel ezelőtt a tulajdonosokkal együtt masszív fejlesztéssorozatba vágtak bele, ami nem csupán az új épületek építését jelentette.

A Budapest Airport által az elmúlt 4 évben végzett fejlesztések értéke 2022 év végére elérte a 90 milliárd forintot, 2023 tavaszára pedig a 100 milliárdot is meghaladja majd.

A fejlesztések között kapacitásbővítő, infrastrukturális, fenntarthatósági és egyéb, utasélményt növelő beruházások is találhatók.

A repülőtér tulajdonosai és vezetés további beruházásokat terveznek végrehajtani a közeljövőben, többek között az 1. Terminál újranyitását és a 3. Terminál megépítését, hogy ezzel is hozzájáruljanak a repülőtér további színvonalbeli fejlődéséhez és a magyarországi turizmus növekedéséhez.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.