Újabb lépést tett a zöldebb repülés felé a Wizz Air

Újabb lépést tett a zöldebb repülés felé a Wizz Air

Az Európai Unió kibocsátásmentes légi közlekedésért létrehozott szövetségének tagjai lett a diszkont légitársaság.

A Wizz Air közleményben tudatta, hogy csatlakozott az AZEA-hoz, azaz a kibocsátásmentes légi közlekedésért létrehozott szövetséghez (Alliance for Zero-Emission Aviation). Az önkéntes kezdeményezést az Európai Bizottság indította el annak érdekében, hogy előmozdítsa az újgenerációs fenntartható repülőgépek elterjedését. A Wizz Air november 14-én csatlakozott az állami és magánpartnerekből álló tagsághoz az Eurocontrol által szervezett közgyűlésen, amelyet az Európai Bizottság Védelmi és Űripari Főigazgatósága (DEFIS) vezetett.

A Wizz Air – számos repülésben érdekelt féllel karöltve – azért csatlakozott a kezdeményezéshez, hogy közös erővel segítsék elő a hidrogén- és elektromos meghajtású repülőgépek piaci bevezetését, és ezzel csökkentsék az iparág szén-dioxid-kibocsátását. A tagok munkájuk során feltárják, milyen tényezők akadályozzák a zéró kibocsátású repülőgépek elterjedését, ajánlásokat és ütemterveket dolgoznak ki ezek megoldására, valamint ezzel kapcsolatos beruházási projekteket is támogatnak.

A vállalat az ultradiszkont légitársaságok szempontjait osztja meg a tagokkal, hiszen a légitársaság és közvetlen versenytársai működési modelljükből fakadóan könnyen válhatnak a fenntartható légi közlekedésre való átállás éllovasaivá. Kedvezőbb helykihasználtságuk, alacsony üzemanyag-fogyasztásuk, valamint modern és technológiailag fejlett flottáik révén az utaskilométerenként számított karbonkibocsátásuk jelentősen alacsonyabb, mint más légitársaságoké.

A csatlakozás egy újabb lépés afelé, hogy a fapados légitársaság megvalósítsa célját, mely szerint 2030-ig további 25 százalékkal csökkenti az egy utaskilométerre jutó szén-dioxid-kibocsátást. Az olyan élvonalbeli technológiák, mint a hidrogén, kulcsszerepet játszanak a Wizz Air hosszú távú fenntarthatósági stratégiájának előmozdításában.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.