Közlekedés

Bár néhány évvel ezelőtt megrekedtek, most végre új lendületet kapnak a kerékpáros fejlesztések Budapesten. A BKK elkötelezett híve a fejlesztések megvalósításának, ennek meglett az eredménye. A VEKOP-projekteket 2020-ban újragondolták, 2023 közepéig 8,39 milliárd forintos európai uniós támogatás használható fel.

A világon elsőként az osztrák fővárosban nyit olyan üzletet a svéd bútoróriás, az IKEA, amelyhez nem tartozik parkoló. Csak azt lehet megvenni, ami gyalog, biciklin, vagy közlekedési eszközökön is szállítható, a vásárláshoz pedig elég egy okostelefon. Az autómentes bútoráruház augusztus végén nyílik meg Bécs belvárosában.

Gyorsabb használat, megbízhatóbb működés, rugalmasabban módosítható felhasználói felület - ezek azok a fő jellemzők, amelyek mentén hamarosan fejlettebbé válik a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegy- és bérletautomata-hálózata. A készülékek működését a vásárlók szokásaihoz igazítja a BKK, a hálózat üzemeltetése pedig az eddigiekhez képest kiszámíthatóbb, gazdaságilag fenntarthatóbb lesz.

Kiszállították az új acélszerkezet első két tábláját, amelyek egyenként csaknem olyan hosszúak, mint egy városi szóló autóbusz. A hatalmas elemeket hamarosan a Lánchíd közepébe építik be.

A MÁV-START a 4. helyezést érte el az Európai Kerékpáros Szövetség 2020-as, egész Európát átfogó vizsgálata során, amely a 2021-es „a Vasút Európai Éve” programhoz kapcsolódóan készült. Ebben az ECF kerékpárosbarát szempontok alapján rangsorolt a kontinensen 69 vasúttársaságot, azt vizsgálva, az egyes európai társaságoknál mennyire egyszerű a kerékpáros közlekedés vonattal. Ezzel a kimagasló eredménnyel, a MÁV-START olyan fontos európai szolgáltatókat előzött meg, mint ÖBB és a Deutsche Bahn.

A fővárosiak nagyon megszerették a május közepén újjászületett közbringarendszert. A megújult MOL Bubi első két hónapjában többen utaztak a kerékpárokkal, mint korábban egy teljes év alatt összesen. A felhasználók érdeklődése az újraindulás óta nem csökken, maximális kihasználtsággal működik a rendszer.

Idén nyáron a Share Now Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal bővíti a flottáját, melyeket az ügyfelek akár házhoz is rendelhetnek. A szolgáltató célja, hogy minél több Budapesten és környékén élő számára tegye elérhetővé a fenntartható autós mobilitást, és kínálatában mindenki megtalálja azt az autótípust, amely az ő igényeinek leginkább megfelel.

A koronavírus-járvány miatt annyian váltottak biciklire Bécsben, hogy túl kevés a városszerte rendelkezésre álló több mint 50.700 kerékpárparkoló. Egyes számítások szerint jelenleg további 17.000 kerékpár-tárolóra lenne szükség. A város évente átlagosan 2-3.000 biciklitárolót telepít a közterületekre.

A szükséges források rendelkezésre állása esetén már 2022-ben megkezdheti a Budapesti Közlekedési Központ az M1-es metróvonal felújításának tervezését. A tényleges kivitelezés 2024 után indulhat, amely keretében korszerűsíthetik és meghosszabbíthatják Európa első földalatti vasútvonalát.

A Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien és projektpartnerei 2019. júniusában állítottak forgalomba két önvezető elektromos buszt Seestadt Aspernben, hogy két éven át valós körülmények között teszteljék a technológiát. A kísérleti időszak 2021. június 30-án ért véget, és egyelőre nem folytatják.

Július 2-tól, péntektől ismét közlekednek a RegioJet autóbuszjáratai Budapestről Bécsbe, valamint Pozsonyon át Prágába. A buszok kiegészítik az újraindított RegioJet vonatokat, amelyek naponta kétszer kötik össze Budapestet Béccsel és Prágával.

A Budapesti Közlekedési Központ a forró nyári napokon is törekszik arra, hogy biztosítsa ügyfelei számára a kényelmes és biztonságos utazást. A BKK az országos tisztifőorvos által 2021. június 19-én, szombat éjféltől elrendelt másodfokú hőségriasztás kihirdetése után azonnal vízvételi és hűsítő pontokat állított fel Budapest legforgalmasabb helyszínein, illetve a járatokon is fokozottan használják a klímaberendezést.

A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy olyan közösségi közlekedési szolgáltatási rendszert működtessen, amely hatékonyan képes reagálni a változásokra. Emellett eltökélt abban is, hogy a jövőbe mutatóan úgy alakítsa a hálózatot és a járműparkot, hogy azzal megfeleljen a rövidtávon felmerülő igények mellett a fő környezeti, technológiai, társadalmi és nemzetközi elvárásoknak is.

Különleges élményben lehet része annak, aki a labdarúgó-Európa-bajnokság idején választja a közösségi közlekedést. A magyar válogatott mérkőzéseinek napján a belvárosi járatok gondoskodnak a szurkolói légkör megteremtéséről, de az Eb végéig a Volkswagen szurkolói villamosával is találkozhatnak a közlekedők.