Gyakrabban jár a tram-train

Gyakrabban jár a tram-train

Hétköznaponként a hivatásforgalom szempontjából fontos reggeli és délutáni időszakokban 7 plusz járattal bővül a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train menetrendje.

A tram-train szerelvények utasforgalmi próbaüzemben az előírt vizsgálatokat, típusteszteket követően, a szükséges engedélyek birtokában 2021. november 29-én megkezdték a menetrendszerinti közlekedést. A vasútvillamos nagy népszerűségnek örvend a térségben munkanapokon és hétvégén egyaránt, egyre több utas választja a vasútvillamost Hódmezővásárhely és Szeged között. Az ünnepek alatt is sokszor 100 százalékos kihasználtsággal közlekedtek a tram-train járatok, amelyeket április 15-ig minden utas ingyenesen vehet igénybe. Sok család kelt útra az új járművekkel a téli szünetben csak azért, hogy kicsik és nagyok egyaránt kipróbálják az új közlekedési formát. Kedvelik a vasútvillamosokat a kerékpáros utasok is, hiszen az alacsonypadlós járművekre kényelmes a felszállás a biciklikkel is.

A vasútvillamos november 29. óta óránként közlekedik Hódmezővásárhelyről Szegedre 3:31 és 23:31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4:38 és 23:38 között. A rókusi telephelyre tartó éjszakai járat is bekerült a menetrendbe, amely november 30-tól 0:38-kor indul Szeged vasútállomásról és 0:55-kor érkezik Szeged, Rókus vasútállomásra.

Az utasforgalmi próbaüzem időszaka alatt a Stadler Rail Valencia képviselőinek irányításával végzik a MÁV-START szakemberei a tram-train járművek karbantartását. A hatóság által előírt utasforgalmi próbaüzem ideje alatt előfordulhatnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák. Amennyiben a járművek utóhangolása bármilyen tekintetben szükségessé válik, azt a gyártó Stadler magyarországi mérnökcsapata az érvényes szerződés keretében haladéktalanul, a nap 24 órájában elvégzi.

A tram-train járművek 31,9 kilométer hosszú útjuk során Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekednek Szeged vasútállomástól Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon haladnak tovább Hódmezővásárhely irányába. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letérnek a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül érik el a hódmezővásárhelyi nagyállomást.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.