Gyakrabban jár a tram-train

Gyakrabban jár a tram-train

Hétköznaponként a hivatásforgalom szempontjából fontos reggeli és délutáni időszakokban 7 plusz járattal bővül a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train menetrendje.

A tram-train szerelvények utasforgalmi próbaüzemben az előírt vizsgálatokat, típusteszteket követően, a szükséges engedélyek birtokában 2021. november 29-én megkezdték a menetrendszerinti közlekedést. A vasútvillamos nagy népszerűségnek örvend a térségben munkanapokon és hétvégén egyaránt, egyre több utas választja a vasútvillamost Hódmezővásárhely és Szeged között. Az ünnepek alatt is sokszor 100 százalékos kihasználtsággal közlekedtek a tram-train járatok, amelyeket április 15-ig minden utas ingyenesen vehet igénybe. Sok család kelt útra az új járművekkel a téli szünetben csak azért, hogy kicsik és nagyok egyaránt kipróbálják az új közlekedési formát. Kedvelik a vasútvillamosokat a kerékpáros utasok is, hiszen az alacsonypadlós járművekre kényelmes a felszállás a biciklikkel is.

A vasútvillamos november 29. óta óránként közlekedik Hódmezővásárhelyről Szegedre 3:31 és 23:31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4:38 és 23:38 között. A rókusi telephelyre tartó éjszakai járat is bekerült a menetrendbe, amely november 30-tól 0:38-kor indul Szeged vasútállomásról és 0:55-kor érkezik Szeged, Rókus vasútállomásra.

Az utasforgalmi próbaüzem időszaka alatt a Stadler Rail Valencia képviselőinek irányításával végzik a MÁV-START szakemberei a tram-train járművek karbantartását. A hatóság által előírt utasforgalmi próbaüzem ideje alatt előfordulhatnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák. Amennyiben a járművek utóhangolása bármilyen tekintetben szükségessé válik, azt a gyártó Stadler magyarországi mérnökcsapata az érvényes szerződés keretében haladéktalanul, a nap 24 órájában elvégzi.

A tram-train járművek 31,9 kilométer hosszú útjuk során Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekednek Szeged vasútállomástól Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon haladnak tovább Hódmezővásárhely irányába. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letérnek a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül érik el a hódmezővásárhelyi nagyállomást.

A Magyar Terméket és védjegyrendszerét beemelik a közoktatás tananyagába. A diákok esettanulmányokon, játékos feladatokon keresztül ismerhetik meg a hazai előállítású termékekhez kapcsolódó ismeretanyagot.

Országszerte több mint négyszáz helyszínen várja a látogatókat az ország legnagyobb kulturális eseménye. A Múzeumok Éjszakája idei kiemelt helyszínei Székesfehérvár és Esztergom, de Budapesten és sok vidéki városban is igazi programkavalkádra lehet számítani. A szervezők nem feledkeztek meg a foci Eb-ről sem.

Tesztüzemben immár az utasok számára is elérhető a MÁV integrált útvonaltervező-szolgáltatása. Az EMMA rendszerében elérhető szolgáltatások köre a vasúttársaság szerint a közeljövőben bővülni fog.

A hét közepi, Debrecenben megrendezett időfutam országos bajnokság után vasárnap Pannonhalmán került sor a férfiak és a nők országúti mezőnyversenyére. A 91,2 kilométeres távnak enyhén felhős időben, 21 fokban vágott neki a 15 fős – U23-as és felnőtt – női mezőny. A 16,8 kilométeres Pannonhalma-Győrság-Halomalja-Pázmándfalu-Nyalka-Pannonhalma kört ötször teljesítették a bringások, hogy aztán egy pannonhalmi kis kör után a bencés monostor előtt érjenek célba. A második nagy körben az addig egyben, nyugodt tempóban haladó mezőnyben tempóváltás történt, az elmúlt négy kiírás bajnoka, az U23-as...