Elindult az első hazai tram-train

Elindult az első hazai tram-train

November 29-én hajnali 3:31-kor Hódmezővásárhelyről Szegedre elindult Magyarország első vasútvillamosa. Április 15-ig a tram-traint minden utas ingyenesen veheti igénybe.

Az új járműtípus és közlekedési üzem közvetlen összeköttetést biztosít Hódmezővásárhely és Szeged között. A tram-train utasforgalmi próbaüzemben, az előírt vizsgálatokat, típusteszteket követően, a szükséges engedélyek birtokában megkezdte menetrendszerinti közlekedését. A vasútvillamos óránként közlekedik Hódmezővásárhelyről Szegedre 3:31 és 23:31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4:38 és 23:38 között. Telephelyre tartó éjszakai féljárat is bekerült a menetrendbe, amely november 30-tól 0:38-kor indul Szeged vasútállomásról és 0:55-kor érkezik Szeged-Rókus vasútállomásra.

A tram-train 31,6 km hosszú útja során Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.

A tervek szerint 2022. január közepétől március közepéig csúcsidőben – reggel 6-tól 8-ig, illetve délután – 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik majd egymást a szerelvények. A menetrend ekkortól már hétvégente kiegészül éjszakai járatokkal is. Az utasforgalmi és műszaki tapasztalatok alapján alakítják ki a végleges menetrendet, amely várhatóan március 15-től lép életbe.

A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train motorvonat 216 férőhelyes. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes tram-train járművek korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek. A vasútvillamoson WIFI működik, és lehetőség van okostelefonok és laptopok töltésére. A két multifunkciós térben 2-2 kerekesszékkel közlekedő utas, vagy 4-4 kerékpár és babakocsik szállítására van lehetőség.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.