Akadálymentesebb lett egy forgalmas villamosvonal

Akadálymentesebb lett egy forgalmas villamosvonal

Négy megállóhely hét peronja újult meg az 50-es villamos vonalán a BKK beruházásában. A jelentős korszerűsítés célja egy biztonságosabb, zöldebb környezet kialakítása, ahol biztosítva van az akadálymentes közlekedés.

Véget értek a munkák az 50-es villamosvonal dél-pesti megállóinál, a XIX. kerületi Kossuth tér és a XVIII. kerületi Szarvas csárda tér között. A felújítás során a kivitelező Colas Alterra Zrt. négy megálló – a Kossuth tér, az Árpád utca, a Baross utca (Béke tér irányú fel- és leszállóhely), valamint a Szarvas csárda tér – peronjait és peronberendezéseit építette át.

A projekt során elbontották a meglévő megállókat, majd korszerű peronokat építettek új utasvárók és utastájékoztatók, valamint hulladékgyűjtők elhelyezésével. Sor került a szükséges közműkiváltást, korszerűsítették a csapadékvíz-elvezető rendszert a peronok környezetében. A megállók hosszában vágányszabályozást végeztek, felújították az életvédelmi kerítéseket, új korlátokat helyeztek el, valamint lefestették a felsővezeték-tartó oszlopokat, valamint felújították a csatlakozó út- és járdaszakaszokat, autóbusz-megállókat, illetve gyalogátkelőhelyeket.

A Határ úti végállomás felújítása után folytatódott az 50-es villamosvonal akadálymentesítése, ennek részeként a BKK négy megálló hét peronját korszerűsítette. A járat utasai kerekesszékkel, valamint babakocsival is akadálymentesen fel- és leszállhatnak majd a villamosokról. A vonalon további infrastrukturális beavatkozások elvégzése (végállomási kitérő cseréje) szükséges a CAF-villamosok közlekedtetéséhez. Ezek a villamosok már megérkeztek Budapestre, de a szükséges beavatkozások megvalósításáig máshol járnak.

A további megállók egy részének (Corvin körút, Lehel utca, Fő utca, Villanytelep, Tinódi utca, Margó Tivadar utca, Kemény Zsigmond utca és Thököly út) akadálymentesítésével kapcsolatban a tervezés lezárult, a kivitelezés a Fővárosi Önkormányzat döntésétől függ. A fennmaradó megállók (Madarász utca, Iparvasút, Honvéd utca, Bajcsy-Zsilinszky út és Ungvár utca) felújításához szükséges tervezési közbeszerzést már előkészítette a BKK, a forrás rendelkezésre állása esetén az eljárás azonnal elindulhat.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.