Bővült a fővárosi trolihálózat

Bővült a fővárosi trolihálózat

Befejeződött a Baross utcai trolifelsővezeték-hálózat korszerűsítése, ezzel lezárult a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása.

A projekt keretében 21 korszerű trolibusz állt forgalomba a fővárosban, valamint jelentősen javult a trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetéséhez kapcsolódó infrastruktúra.

Felsővezetékes üzemmódban jár a troli a Harminckettesek tere és a Szabó Ervin tér között is köszönhetően annak, hogy a Baross utca–Szabó Ervin tér–Üllői út–Kálvin tér útvonalon a használaton kívüli troli-felsővezetéket ismét a hálózatba kötötték. A fejlesztés a „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” projekt keretében valósult meg 2021-ben.

A munkák befejezése óta gazdaságosabban közlekedhetnek a nyomvonalon a trolibuszok, amelyek a metrópótlás befejezése után a teljes, kibővített hálózatot használhatják majd. Az elektromos terhelés növekedése miatt a korszerűsítés során fejlesztették a villamosbetápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építettek, a Kálvin téren új felsővezeték-tartó oszlopokat telepítettek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettekre cserélték.

Veszített érékéből az év utolsó hónapjának első kereskedési hatében a Budapesti Értéktőzsde fő részvényindexe. A BUX blue chipjei közül egyedül a Mol tudott erősödni.

Több mint húsz év után tér vissza Békés vármegyéba a magyar kerékpáros környerseny. Gyula még soha nem volt rajt- vagy célváros a Tour de Hongrie-n, 2026-ban csapatbemutató házigazdája és az első szakasz rajthelyszíne is lesz a fürdőváros.