Bővült a fővárosi trolihálózat

Bővült a fővárosi trolihálózat

Befejeződött a Baross utcai trolifelsővezeték-hálózat korszerűsítése, ezzel lezárult a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása.

A projekt keretében 21 korszerű trolibusz állt forgalomba a fővárosban, valamint jelentősen javult a trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetéséhez kapcsolódó infrastruktúra.

Felsővezetékes üzemmódban jár a troli a Harminckettesek tere és a Szabó Ervin tér között is köszönhetően annak, hogy a Baross utca–Szabó Ervin tér–Üllői út–Kálvin tér útvonalon a használaton kívüli troli-felsővezetéket ismét a hálózatba kötötték. A fejlesztés a „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” projekt keretében valósult meg 2021-ben.

A munkák befejezése óta gazdaságosabban közlekedhetnek a nyomvonalon a trolibuszok, amelyek a metrópótlás befejezése után a teljes, kibővített hálózatot használhatják majd. Az elektromos terhelés növekedése miatt a korszerűsítés során fejlesztették a villamosbetápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építettek, a Kálvin téren új felsővezeték-tartó oszlopokat telepítettek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettekre cserélték.

Egyre kevesebben bliccelnek a budapesti tömegközlekedési eszközökön a BKK adatai alapján. Azonban a bliccelők között rendre vannak olyanok, akik (az elévülés téves reményében) halogatják a pótdíj befizetését, emiatt végül hatalmasra duzzadt összeget kénytelenek fizetni.

Az év eddigi legszorosabb cyclocross versenyét hozta a benidormi világkupa női futama. Vas Kata Blanka végig az élmezőnyben küzdött a dobogós helyekért, végül az ötödik helyen ért célba a Fem Van Empel győzelmével zárult versenyen.