Tech-Tudomány

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül ki a Deloitte digitális médiapiaci kutatásából.

Napjainkban egyre szélesebb vállalati körökben téma a dolgok internete (Internet of Things, azaz IoT). Ez nem csupán egy felkapott trend, a segítségével egy gyártóvállalat ma már lényegesen célirányosabban, olcsóbban, csökkentett állásidővel és kevesebb meghibásodással termelni.

Miközben az országok versenyképességét befolyásoló tényezők között ma már kritikus helyen szerepel a gazdaság és társadalom digitális fejlettsége, a 2022. évi DESI (Digital Economy and Society Index) mutató alapján Magyarország mindössze a 22. helyen áll a 27 EU-tagállam között.

A történelem ismétli önmagát. Amíg 10-12 évvel ezelőtt a Facebook írta át olcsó és célzott tartalmaival a hirdetési piacot világszerte, addig 2022-ben ugyanezt az 1 milliárd aktív követővel rendelkező TikTok viheti véghez.

Az új üzleti igények megjelenésével könnyen válhatnak elavulttá a korábban használt HR IT rendszerek. A digitális HR működés felé vezető út meghatározása azonban többet igényel az új technológiák felfedezésénél és használatánál.

A környezettudatos életmód egyre trendibb és általánosabb a társadalomban. A műszaki eszközök esetében még gyerekcipőben jár, azonban egyre elfogadottabb a felújított eszközök vásárlása és sokat tehetünk a környezetünkért, ha odafigyelünk a meglévő laptopunk élettartamának meghosszabbítására néhány egyszerű trükkel.

A TikTokról sokaknak az jut eszébe, hogy elsősorban a fiatalok, főként a 18 éven aluliak favoritja. A marketinges szakemberek szerint azonban változik a közönség, és vele együtt az alkalmazás megítélése is.