Tech-Tudomány

A globalizáció, a távoli munkavégzést és az azonnali kommunikációt támogató technológiák gyors változása fokozott biztonsági kihívást jelent a vállalatoknak. A digitalizáció előretörésével nemcsak a technológia, de a rossz szándékkal tevékenykedő szereplők viselkedése is átalakul.

Novemberben kezdetét veszi a karácsonyi vásárlási szezon, ami idén is a Black Fridayjel rajtol. Az online vásárlások viszont nem csak a kedvezményeket vonzzák, hanem az internetes csalásokat is, amire jobb, időben felkészülni. A kiberbiztonsági szakemberek szerint is jobb félni, mint megijedni.

A Smart City kifejezés hamar divatossá vált, de mi áll mögötte? Valóban egy adatalapú, jól implementált ökoszisztéma vagy csupán blikkfangos, jól sajtózható marketing megoldás? Ezekre a kérdésekre is kereste a választ a Deloitte Tech Talks legújabb része.

Egy friss országos kutatás szerint a magyarok temérdek használaton kívüli elektronikai eszközt tárolnak otthon. Régi mobiltelefont a lakosság 63 százaléka tart a fiókjában. Sokan tartaléknak őrzik ezeket, de sokan nem is tudják, mit érdemes velük kezdeni.

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül ki a Deloitte digitális médiapiaci kutatásából.

Napjainkban egyre szélesebb vállalati körökben téma a dolgok internete (Internet of Things, azaz IoT). Ez nem csupán egy felkapott trend, a segítségével egy gyártóvállalat ma már lényegesen célirányosabban, olcsóbban, csökkentett állásidővel és kevesebb meghibásodással termelni.

Miközben az országok versenyképességét befolyásoló tényezők között ma már kritikus helyen szerepel a gazdaság és társadalom digitális fejlettsége, a 2022. évi DESI (Digital Economy and Society Index) mutató alapján Magyarország mindössze a 22. helyen áll a 27 EU-tagállam között.

A történelem ismétli önmagát. Amíg 10-12 évvel ezelőtt a Facebook írta át olcsó és célzott tartalmaival a hirdetési piacot világszerte, addig 2022-ben ugyanezt az 1 milliárd aktív követővel rendelkező TikTok viheti véghez.