Tech-Tudomány

A streaming, az 5G, az okoseszközök és a metaverzum rendszeresen felbukkannak mindennapi életünk során. A digitális szolgáltatások iránt stabil a hazai kereslet, és ez minden bizonnyal így is marad.

Az Eurostat adatai szerint a 16 és 74 év közötti uniós polgárok csaknem 90 százaléka használta 2021-ben az legalább háromhavonta egyszer az internetet. Ráadásul az online hírfogyasztás népszerűsége is igen erős az Európai Unión belül.

Márciusba mindhárom magyar szolgáltató lakossági kínálatában elérhetővé vált a virtuális SIM kártya. Az eSIM előnyei között a kiemelik a kisebb környezetterhelést, a kényelmesebb mobilhasználatot és a kisebb eszközök számára is biztosítható mobilinternetet.

Az újabb generációk mindig új trendeket hoznak, amik előbb-utóbb az élet minden területére begyűrűznek. Az egészségügyben ilyen új trend az úgynevezett figitális betegek megjelenése, akik sokkal bátrabban használják a digitális megoldásokat, de közben ragaszkodnak a fizikai eszközökhöz is.

Érdekes változásokat hozott a pandémiát követő időszak a blokklánc technológia számára, hiszen bár a kriptopiacot durván felkavarták az elmúlt hónapok bizonytalanságai, a digitalizációs robbanás miatt egyre növekszik az igény az adatok és különböző tranzakciók hiteles és biztonságos kezelésére az online térben.

Manapság nem könnyű ígéretes befektetési lehetőségeket találni a globális tőkepiacokon az idei évre jellemző pesszimista hangulatban, azonban a smart home és a smart city olyan hívószavak manapság, amelyekre egyre több befektető figyel fel.

A globalizáció, a távoli munkavégzést és az azonnali kommunikációt támogató technológiák gyors változása fokozott biztonsági kihívást jelent a vállalatoknak. A digitalizáció előretörésével nemcsak a technológia, de a rossz szándékkal tevékenykedő szereplők viselkedése is átalakul.

Novemberben kezdetét veszi a karácsonyi vásárlási szezon, ami idén is a Black Fridayjel rajtol. Az online vásárlások viszont nem csak a kedvezményeket vonzzák, hanem az internetes csalásokat is, amire jobb, időben felkészülni. A kiberbiztonsági szakemberek szerint is jobb félni, mint megijedni.

A Smart City kifejezés hamar divatossá vált, de mi áll mögötte? Valóban egy adatalapú, jól implementált ökoszisztéma vagy csupán blikkfangos, jól sajtózható marketing megoldás? Ezekre a kérdésekre is kereste a választ a Deloitte Tech Talks legújabb része.