Tavaly decemberben robbant be a sajtóba a ChatGPT-ről szóló hírözön, amely az Open AI cég első publikus conversational AI terméke, azaz egy olyan mesterséges intelligencia, amivel beszélgetni lehet. Ráadásul nemcsak angolul tökéletes eszköz, hanem magyarul is társaloghatunk vele, nem teljes kontextust adva, hanem visszautalva előző kérdésekre.
A felületnek heteken belül 1 millió ingyenes tesztelője lett világszerte, és az ilyen AI szoftverek pont ezt szeretik, hiszen minden emberi beszélgetésből tanul, építi a saját adatbázisát. Február elsején ki is jött a fizetős verzió, melynek 20 dollár a havidíja, és annyi az ígérete hogy gyorsabban fog válaszolni, valamint nem fog leállni.
Mire lehet használni az AI-t az e-kereskedelemben? Folyamatosan jönnek az új lehetőségek, de rengetegen kezdték el a termékszövegeket megírni vagy átírni, egy témakörről blogposztot írni, ehhez hirdetés szöveget generálni, hírlevelekhez címsor ötleteket íratni, és még sorolhatnánk. A ChatGPT felületén egy regisztrációt követően ezt bárki megteheti, ingyenesen.
Egy magyar c��g, a Shoprenter a termékszövegek generálásra használja az AI-t. A ChatGPT mögötti cég, az OpenAI már régóta nyújt fizetős szolgáltatásként elérést a szoftveréhez. Ehhez kapcsolódva gyakorlatilag leállás mentesen tud folyamatosan generálni újabb és újabb tartalmat.
A kereskedő megnyitja a webáruháza adminisztrációs felületét, belép a termék adatlapjára, és a hosszú leírás mezőnél megtalálja az Ismertető generálása gombot. Ezt megnyomva az Open AI generál a termék nevéből egy javasolt leírást. Logikusan felépítve, értékesítés ösztönző szöveget létrehozva, 4-5 mondatban kifejtve. A felugró ablakban ezt a generált szöveget lehet módosítani is, majd pedig elfogadni, és így a szöveg bekerül a termék leírásába. Ha nem tetszik a szöveg, akkor akár újat is generáltathatunk, vagy pedig elvetjük
– mutatta be az új funkciót Kulcsár Róbert István, a Shoprenter társalapítója és vezető tanácsadója.
A szakember elmondta azt is, hogy mesterséges intelligencia alapú funkció felhasználóinak száma hamar megháromszorozódott a rendszerben és a felhasználói visszajelzések alapján 97 százaléknaknak tetszik a funkció. Így megjelentek az első olyan hazai webshopok, ahol már MI készíti a termékleírásokat.
A Shoprenter jelenleg több területen is teszteli az AI technológiákat, a fejlesztőik a saját kódjuk átnézésére használják, az évek óta végzett SEO szolgáltatásnál pedig több szolgáltató párhuzamos tesztelése zajlik (az OpenAI mellett a Jasper.AI-t is vizsgálják, ami szintén beszél magyarul). A felhasználási területek végtelen felsorolására pedig tesznek egy publikus próbálkozást egy specifikus, AI-ról szóló előadásban a február 23-ai Ecommerce Expon.