A svájci Appenzeller Bahnen és a Stadler szerződést írt alá egy, a svájci Rheineck-Walzenhausen vasútvonalra szánt fogaskerekű vonat gyártásáról és szállításáról, amely a már több mint 64 éve üzemelő járművet váltja le.
Átvette a 40. KISS emeletes motorvonatot is a MÁV-START, így teljessé vált a megrendelt flotta. A következő hónapokban forgalomba állhat az utolsó néhány szerelvénnyel együtt. A hatósági vizsgáktól függően várhatóan a decemberi menetrendváltástól közlekedhet az össze jármű.
Bővülnek a MÁV-START szolgáltatásai a Budapest–Kecskemét–Szeged vasútvonalon, az utolsó járat mindkét irányba egy órával később indul hétfőtől szombatig. A fővárost és több megyeszékhelyet összekötő vonalon október elsejével indul a fedélzeti vendéglátás is a járatokon.
Az ősz beköszöntével, a hűvösebb időjárást kedvelő kerékpárosoknak továbbra is ajánlott a legkedveltebb úti célok megközelítése vonattal. Ehhez remek kedvcsináló, hogy a MÁV-START, a GYSEV és a MÁV-HÉV az Európai Mobilitási Hét idején, szeptember 17. és 22. között díjmentes kerékpárszállítási lehetőséget biztosít.
Szeptember 13-án megérkezett a tizenkettedik vasútvillamos szerelvény is Magyarországra, amellyel teljessé vált a járműflotta. A MÁV szerint eddig a várakozáson felüli a tram-train népszerűsége.
Sikeresen ért véget a balatoni főszezon. A tavalyi, egész szezon alatt elért évtizedes rekordnál is többen választották a MÁV-START járatait a hazánk legnagyobb tavához történő utazáshoz. Az elő- és főszezonban több mint 2,7 millióan utaztak vonattal a tóhoz, vagy onnan, illetve a balatoni állomások között.
Nagymaros és Szob között, augusztus 16-tól már mindkét vágányon közlekedhetnek a személyszállító vonatok, így korlátozások nélkül visszaáll az alapmenetrend a Budapest–Vác–Szob vonal teljes hosszán.
A MÁV-START 375 új jegykiadó automatát rendelt meg, ezek több mint 80 százaléka, 324 darab már üzembe állt. Ezeket már az összes elővárosi vonal mentén használhatják az utasok.
Sikeresen zárult a TramTrain ingyenes utasforgalmi próbaüzeme, ezért augusztus elsejétől egész nap félórás menetrendi ütem szerint, csütörtök hajnal és vasárnap késő este között pedig továbbra is folyamatosan, éjjel-nappal közlekednek Hódmezővásárhely és Szeged között a vasútvillamos járatok.
Bécsben találkoztak az európai vasúttársaságok vezetői, hogy állást foglaljanak Ukrajnáról és szándéknyilatkozatot írjanak alá a digitális fejlesztésekről. Okos infrastruktúrával és okos technikával tennék versenyképessé a vasutat a közúttal szemben.
Július 30-tól változik a közlekedési rend a Budapest–Vác–Szob vonalon. Nagymaros és Szob között egy vágányon, módosított menetrend szerint megindulhat a vonatközlekedés, mert a júniusi esőzés okozta károk helyreállítása a tervezettnél gyorsabb ütemben haladt.
Az újabb hőségriadó alatt, július 20-tól a MÁV és a Volánbusz is ingyenes vízosztással gondoskodik utasai egészségéről a legforgalmasabb állomásokon és pályaudvarokon.
A Holland Királyi Légitársaság és a Thalys együttműködésének köszönhetően új vasúti transzfer járatok érhetők el Amszterdam és Brüsszel között, így a KLM-nek naponta eggyel kevesebb légi járatot kell a két város között üzemeltetnie.
A megnövekedett utasigények miatt mostantól a nyári szezon minden hétvégéjén a Nagymarostól Fonyódig közvetlenül közlekedő emeletes Jégmadár expressz (KISS) dupla szerelvénnyel közlekedik.
Naponta közlekedik KISS motorvonat is a Budapest és Székesfehérvár közötti G43-as járatokon. Az emeletes motorvonatoknak köszönhetően újabb agglomerációs viszonylaton válik még kényelmesebbé az utazás, például a Velencei-tó fürdőhelyeire is.
A hatvan régebbi, piros FLIRT motorvonat közül harminc már nem csak az új, egységes színvilágot kapta meg, hanem a fejlesztésnek köszönhetően a műszaki színvonaluk is megegyezik az újabb, kék-fehér festésű, modernebb gyártmányokkal.