Átvette a 40. KISS emeletes motorvonatot is a MÁV-START, így teljessé vált a megrendelt flotta. A következő hónapokban forgalomba állhat az utolsó néhány szerelvénnyel együtt. A hatósági vizsgáktól függően várhatóan a decemberi menetrendváltástól közlekedhet az össze jármű.

Bővülnek a MÁV-START szolgáltatásai a Budapest–Kecskemét–Szeged vasútvonalon, az utolsó járat mindkét irányba egy órával később indul hétfőtől szombatig. A fővárost és több megyeszékhelyet összekötő vonalon október elsejével indul a fedélzeti vendéglátás is a járatokon.

Az ősz beköszöntével, a hűvösebb időjárást kedvelő kerékpárosoknak továbbra is ajánlott a legkedveltebb úti célok megközelítése vonattal. Ehhez remek kedvcsináló, hogy a MÁV-START, a GYSEV és a MÁV-HÉV az Európai Mobilitási Hét idején, szeptember 17. és 22. között díjmentes kerékpárszállítási lehetőséget biztosít.

Sikeresen ért véget a balatoni főszezon. A tavalyi, egész szezon alatt elért évtizedes rekordnál is többen választották a MÁV-START járatait a hazánk legnagyobb tavához történő utazáshoz. Az elő- és főszezonban több mint 2,7 millióan utaztak vonattal a tóhoz, vagy onnan, illetve a balatoni állomások között.

Nagymaros és Szob között, augusztus 16-tól már mindkét vágányon közlekedhetnek a személyszállító vonatok, így korlátozások nélkül visszaáll az alapmenetrend a Budapest–Vác–Szob vonal teljes hosszán.

Sikeresen zárult a TramTrain ingyenes utasforgalmi próbaüzeme, ezért augusztus elsejétől egész nap félórás menetrendi ütem szerint, csütörtök hajnal és vasárnap késő este között pedig továbbra is folyamatosan, éjjel-nappal közlekednek Hódmezővásárhely és Szeged között a vasútvillamos járatok.

Bécsben találkoztak az európai vasúttársaságok vezetői, hogy állást foglaljanak Ukrajnáról és szándéknyilatkozatot írjanak alá a digitális fejlesztésekről. Okos infrastruktúrával és okos technikával tennék versenyképessé a vasutat a közúttal szemben.

A Holland Királyi Légitársaság és a Thalys együttműködésének köszönhetően új vasúti transzfer járatok érhetők el Amszterdam és Brüsszel között, így a KLM-nek naponta eggyel kevesebb légi járatot kell a két város között üzemeltetnie.

A hatvan régebbi, piros FLIRT motorvonat közül harminc már nem csak az új, egységes színvilágot kapta meg, hanem a fejlesztésnek köszönhetően a műszaki színvonaluk is megegyezik az újabb, kék-fehér festésű, modernebb gyártmányokkal.

A Balaton partján már összesen 37 új és felújított automata áll az utasok rendelkezésére a forgalmasabb állomásokon és megállóhelyeken, a gyorsabb és kényelmesebb jegy- és bérletvásárlás megkönnyítse érdekében.