A MÁV-Volán-csoport 2050-re megcélozza a klímasemlegesség elérését, ennek érdekében dolgozta ki fenntarthatósági célkitűzéseit. A zöldstratégiai célokat a Föld Napján ismertette a cégcsoport, ezek közül kiemelt jelentőséggel bír a közlekedési szolgáltatók szénn-dioxid kibocsátásának csökkentése, a zöld digitalizáció, a hatékony energiagazdálkodás, a hulladékcsökkentés és a körforgásos gazdaságra való áttérés, illetve a környezetbarát vállalati működés kialakítása és meghonosítása.

A harmadik tram-train szerelvény teherautóra rakodása is lezajlott Valenciában, a kamionok kedd este elhagyták a gyárat. A jármű várhatóan április 13-án érkezik meg a Szentesi Motorgarázsba. A harmadik vasút-villamos leemelése és összeszerelése a tervek szerint másnap megkezdődik.

Megérkezett Szentesre a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő második vasút-villamos. A 37 méter hosszú, hetventonnás túlméretes szállítmány március 9-én három kamionnal indult Valenciából, majd Franciaországon, Németországon és Ausztrián keresztül érkezett meg Magyarországra. A tram-train mai ledaruzása után megkezdődik a jármű összeszerelése.

A MÁV-START szentesi telephelyén mutatták be a Vásárhely 1-es tram-traint. Az első három tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között 2021. szeptember végén állhat forgalomba.

A gyártó Stadler Rail Valencia S.A.U. tájékoztatása szerint 2021. január közepén megérkezik az ország első vasút-villamosa, a jövő ősztől Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid tram-train. A 37 méter hosszú, 70 tonnás járművet kamionokkal szállítják kocsinként Valenciából Szentesre.

A Budapesti Fejlesztési Központ vezetője, Vitézy Dávid volt a vendége a Magyar Urbanisztikai Társaság november 30-i online előadásának. A szakember Budapest és agglomerációjának közlekedési nehézségeiről, kihívásairól osztotta meg gondolatait.