Gyakrabban utazhatunk emeletes vonatokkal itthon

Gyakrabban utazhatunk emeletes vonatokkal itthon

Újabb megyeszékhelyek elérhetőek az emeletes motorvonatokkal, immár a győri-hegyeshalmi, valamint a nyíregyházi vasútvonal egyes járatain is közlekednek a KISS-ek.

Az elővárosi forgalomban minden korábbinál nagyobb kapacitást ny��jtanak a 600 ülőhelyes járművek, amelyek kiváló gyorsulásukkal és megbízhatóságukkal a menetrendi struktúrák stabilizálására is kiválóan alkalmasak, immáron már négy elővárosi (váci-szobi, ceglédi, újszászi és esztergomi) vasútvonalon közlekednek. A vasúttársaság arra törekszik, hogy ezek az új szerelvények minél több utas számára biztosítsák a színvonalas kötöttpályás közlekedés élményét.

A decemberi menetrendváltástól már a megrendelt 40 darab emeletes motorvonat több mint fele, 22 új szerelvény áll rendelkezésre, főként a fővárosi agglomerációs vonalakon. A teljes flotta megérkezésével, tervezetten jövő év végétől, a fővárosi elővárosi vonalakon szinte teljes egészében modern FLIRT és KISS motorvonatok közlekedhetnek. A modern motorvonatok a vidéki vonalakon régebbi járműveket is kiválthatnak, így ezeken a vonalakon is egyre több korszerűbb vonattal szolgálja ki az utasainkat.

A decemberi menetrendváltástól munkanapokon reggel és délután egy-egy járatban áll forgalomba a KISS a győri vonalon. A Hegyeshalomból 4:57-kor induló gyorsított járaton – többek között Mosonmagyaróvár, Győr, Komárom, Tatabánya érintésével – utazhatunk az emeletes motorvonattal Budapest Keleti pályaudvarra, ahova a szerelvény menetrend szerint 7:19-re érkezik. Délután, szintén a Keletiből, a 17:01-kor induló G10-es vonatban, Bicskét és Tatabányát is érintve, Győrig közlekedik a KISS.

A beálló szerelvények mindkét vonalon FLIRT motorvonatokat váltanak ki, így ezek a járatok 200 fővel nagyobb kapacitással közlekednek, mint korábban.

Ezzel egy időben, a budapesti elővárosban is egyre több emeletes motorvonat közlekedik a decemberi menetrendváltástól. A Budapest–Újszász–Szolnok vonalon munkanapokon már 16 járatban találkozhatnak az új szerelvénnyel az utasok. A ceglédi vonalon hétköznapokon 28, hétvégén 34 járaton találkozhatunk az emeletes KISS motorvonatokkal. A váci vonalon már hétvégén is csak KISS és FLIRT motorvonat járt korábban, a menetrendváltást követően két járat kivételével, az összes járatban emeletes motorvonattal utazhatunk a vonalon hétköznaponként.

Az esztergomi vonalon is több járaton utazhatunk KISS motorvonattal hétfőtől, ezért a hétköznap reggelente járó szerelvény mellett, már a délutáni, kora esti – Budapest Nyugati pályaudvarról 14:51-kor és 17:51-kor, Esztergomból 16:35-kor és 19:35-kor induló –, munkanapokon közlekedő személyvonatokban is emeletes motorvonat jár.

A MÁV közleménye alapján utasaik megkedvelték az új emeletes motorvonatokat, kifejezetten örülnek, ha ilyen vonattal utazhatnak. A nyári forgalomban a Balaton felé is az utasok nagy elégedettségét vívták ki a szerelvények, amelyek a Jégmadár Expresszvonatban Szob és Fonyód között rendszeresen teltházzal közlekedtek.

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.

Magyarország második legnagyobb tava a kerékpárosok körében népszerű kirándulóhely. A két kerékpáros komp átadásával új attrakcióval, és könnyebben bejárható útvonallal bővül a Tisza-tó turizmusa.

A múlt heti rekord után visszafelé korrigált a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe. A BUX gyengélkedéséből a Magyar Telekom kivételével a vezető részvények is kivették részüket.