Megújult a Déli pályaudvar utastájékoztató rendszere

Megújult a Déli pályaudvar utastájékoztató rendszere

Október közepére a Déli pályaudvar aluljárójában is megújult az utastájékoztatási rendszer. A BKK az irányítótáblák, a kijáratokat jelző táblák, a környezeti helyszínrajz és a Déli pályaudvarról induló BKK-járatok sematizált térképének kihelyezésével segíti ügyfelei közlekedését az aluljáróban.

Teljesen megújult a Déli pályaudvar aluljárójának utastájékoztatási rendszere. A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút összesen 48 új útbaigazító táblát – irányítótáblákat, kijáratokat jelző táblákat, környezeti helyszínrajzokat és a Déli pályaudvarról induló BKK-járatokat ábrázoló térképet – helyezett ki a sokak által használt csomópontban. A Déli pályaudvar aluljárója a terület forgalma miatt kiemelt jelentőségű, ezért az utastájékoztatási rendszer folyamatos frissítése is elengedhetetlen. A MÁV területén a vasút irányító táblái segítik az eligazodást.

Újdonság, hogy a tájékozódás javítása érdekében az aluljárók kijáratait betűk jelölik, és az eligazodást két környezeti térkép is segíti. A tájékoztató elemek sötétkék alapszínűek, a rajtuk megjelenő szövegek, elsősorban a közterületek nevei pedig fehérek, a színek kontrasztjával segítve az olvashatóságot. A könnyen áttekinthető táblák piktogramjai az adott közlekedési ágazat jellemző színét viselik. Ezek a színek a járatszámoknál is megjelennek.

A metróállomás kijáratával szemközti nagyalakú tájékoztató felületre egy helyszínrajz kerül, amely segíti majd a csomópontban és az állomáson való eligazodást. Ezzel egészül ki hamarosan a BKV Zrt. jóvoltából az utastájékoztatási rendszer.

Az utasok javaslatai is segítették a BKK-t

Évekkel ezelőtt több jogos panasz is érkezett a Budapesti Közlekedési Központhoz az ügyfelei részéről a fővárosban található hiányos, megkopott információs táblák, a nem megfelelő iránymutatás miatt. Ezért a társaság elsőrendű feladatának tekintette a táblák teljes körű cseréjét, ami által az utastájékoztatás is átláthatóbb és informatívabb lett. A projekt első fázisában a belvárosi csomópontokban és a metróvonalak menti aluljárókban újította fel az utastájékoztatási elemeket a BKK, az új táblákkal először az egyszerűbb alaprajzú Ecseri úti metróállomás aluljáróiban találkozhattak az ügyfelek néhány éve.

A projekt újabb ütemében további helyszíneket vonnak be, ezúttal a szintén forgalmas Déli pályaudvar aluljárójában folytatódott a munka. Még számos jelentős csomópont utasirányító rendszerére vár a felújításra: pénzügyi források függvényében még az idén a Népligetnél és a Kaszásdűlőnél, továbbá várhatóan a jövő év első felében Kelenföld vasútállomásnál és az M3-as metróvonal menti aluljárókban végzik el ezt a munkát.

Az aluljárók feliratozásához az ügyfelek által beküldött javaslatok alapján egységes jelölést dolgoztak ki: az akadálymentes kijáratok, a térképek északra való tájolása és az égtájak egyértelműbb jelölése, valamint a pótlóbuszok állandó fel- és leszállóhelyének jelzése is része a végleges rendszernek. Néhány ötlet, mint például a burkolati jelek felfestése az aluljárókban, vagy a házszámok relatív jelzése a térképeken a megvalósíthatóságtól függően ugyancsak megjelenik az utastájékoztatási elemek között.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.