Mintegy 800 ezer kerékpárosjegyet vettek már idén a MÁV utasai

Mintegy 800 ezer kerékpárosjegyet vettek már idén a MÁV utasai

Az ősz beköszöntével, a hűvösebb időjárást kedvelő kerékpárosoknak továbbra is ajánlott a legkedveltebb úti célok megközelítése vonattal. Ehhez remek kedvcsináló, hogy a MÁV-START, a GYSEV és a MÁV-HÉV az Európai Mobilitási Hét idején, szeptember 17. és 22. között díjmentes kerékpárszállítási lehetőséget biztosít.

Az elmúlt évek legjobb kerékpáros eredményét érte el a vasútársaság a fejlesztéseknek köszönhetően, közel 800 ezer kerékpáros használta ki a vonatok bicikliszállító lehetőségeit úti célja megközelítéséhez – számolt be róla a MÁV.

A vasúttársaság adatai alapján az év első nyolc hónapjában csaknem 785 ezer kerékpáros terméket vásároltak a vonattal utazó biciklisták, a jegyek 43 százalékát már online felületen, azaz a MÁV appon vagy a megújult Elvirán keresztül váltották. Ezzel az elmúlt évek legjobb eredménye született meg: 2019-ben 435 ezer, 2020-ban 491 ezer, tavaly pedig 631 ezer volt az eladott jegyek vagy bérletek száma a januártól augusztusig tartó időszakban.

A Balatonnál tekerőknek hétvégente a Budapestről a Balaton déli partján Nagykanizsára közlekedő legforgalmasabb Tópart InterCity vonatokban nagykapacitású kerékpárszállító kocsi közlekedik. Az északi parti, Balatonfüreden át Tapolcára közlekedő sebesvonatokon október végéig kerékpárszállító kocsi várja a kerékpárral utazókat. A Dunakanyarban a hét minden napján Budapest és Szob között megnövelt kerékpárkapacitású KISS emeletes vonat közlekedik. A Tisza-tóhoz indulóknak ajánlott a november elsejéig hétvégente továbbra is közlekedő, a kerékpárosok számára optimalizált Tisza-tó Expressz igénybe vétele, mely Budapestről Tiszafüreden és Hortobágyon át Balmazújvárosba közlekedik. Miskolc és Tiszaújváros között kétóránként, kerékpárszállító szakasszal rendelkező személyvonat jár, ami ideális Tisza-menti kerékpártúrák szervezéséhez.

A legnépszerűbbek mellett szintén kedvelt kiránduló célpont ősszel is a Börzsöny, a Velencei-tó, a Bakony és a Bükk, de ezek mellett számos térség meglátogatását is ajánlja a vasúttársaság. Ilyen az Alsó-Tisza-vidék, a Dráva mente, a Fertő, a Zemplén, a Gemenci-erdő és Szekszárdi-dombság, a Körös mente, a Mátra, a Mecsek, a Mezőföld, az Őrség és a Göcsej, a Pilis, a Szigetköz, a Vértes, valamint a Zselic. A Mindezekről bővebb információk a turisztikai kerékpárszállítási lehetőségeket bemutató oldalon találhatók.

2022-ben számos fejlesztésnek örülhettek a kerékpárosok. Forgalomba állt hét kerékékpárszállítóvá átalakított Bdmpee (korábbi Bmx) kocsi, nagyr��szt a Balaton északi partján. A Balaton déli partján közlekedő Balaton InterCity-vonatokon megduplázta, a Tópart InterCityken pedig megnégyszerezte a vasúttársaság a kerékpáros férőhelyek számát az előző évekhez képest. A Balaton, a Börzsöny és a Tisza-tó térségében is újabb regionális kerékpárszállító BDzx mellékkocsit helyezett üzembe a MÁV-START, így a helyi forgalomban is nőtt a kerékpárszállító kapacitás.

Ezen kívül idén nyáron újra lehetett kerékpárt szállítani a szlovén (Koper) és horvát (Rijeka) tengerpartra az Istria éjszakai vonattal.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.