Augusztustól sűrűbben jár, de már nem ingyenes a tram-train

Augusztustól sűrűbben jár, de már nem ingyenes a tram-train

Sikeresen zárult a TramTrain ingyenes utasforgalmi próbaüzeme, ezért augusztus elsejétől egész nap félórás menetrendi ütem szerint, csütörtök hajnal és vasárnap késő este között pedig továbbra is folyamatosan, éjjel-nappal közlekednek Hódmezővásárhely és Szeged között a vasútvillamos járatok.

Augusztus 1-jétől a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő TramTrain a jelenlegi, órás ütemű menetrendhez képest kora reggeltől késő estig jelentősen sűrítve, félórás követési idővel közlekedik. A továbbiakban is fennmarad a csütörtökről péntekre, péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszakákon a peremidőszaki órás követésű rendszer, így ezeken a napokon a TramTrain járatok üzemszünet nélkül, folyamatosan közlekednek.

A bővített menetrendben az eddigi kínálathoz képest hétfőtől csütörtökig a jelenlegi, irányonként 26 vasútvillamos helyett 40-re, pénteki napokon a jelenlegi, irányonként 29 helyett 44-re, hétvégi és ünnepnapokon pedig a jelenlegi 24 helyett szintén irányonként 44-re növekedik az igénybe vehető TramTrain járatok száma.

A csütörtök estétől vasárnapra virradó éjszakákon a korábbiakhoz hasonlóan biztosítja a MÁV-START az órás ütemes közlekedést.

Augusztus 1-től új, integrált zónajegyek és zónabérletek

A próbaüzem végeztével, a félórás menetrendi sűrítéssel egyidőben, augusztus elsejétől már fizetőssé válik a TramTrain járatok használata. A vasútvillamos díjszabása három zónából épül fel: Szeged (A), Algyő (B) illetve Hódmezővásárhely (C).

A TramTrain jegyek és bérletek – a kerékpár- és kutyajegy kivételével – érvényesek a Szeged–Békéscsaba vasútvonal Hódmezővásárhely és Szeged közötti szakaszán közlekedő vonatokon is.

A TramTrain bérletek érvényesek továbbá a Volánbusz kijelölt járatain Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakaszon, a bérleten szereplő viszonylatban. Ugyanakkor autóbuszbérlet a TramTrain útvonalával párhuzamos szakaszra már nem vásárolható.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.