Kedden helyreáll a vasúti menetrend a szobi vonalon

Kedden helyreáll a vasúti menetrend a szobi vonalon

Nagymaros és Szob között, augusztus 16-tól már mindkét vágányon közlekedhetnek a személyszállító vonatok, így korlátozások nélkül visszaáll az alapmenetrend a Budapest–Vác–Szob vonal teljes hosszán.

Június 9-én a heves esőzések következtében a Szent Mihály-hegyről 1700 méteres szakaszon soha nem látott mennyiségű, 10 ezer köbméternyi sár- és kőlavina öntötte el a vasúti pályát, mindkét vágányon ellehetetlenítve a vonatok közlekedését a Dömösi átkelésnél, Nagymaros és Zebegény között. Az egyik pálya több, egyenként 10-30 méteres szakaszon sérült.

A károk helyreállítása a tervezettnél gyorsabb ütemben haladt, így július 30-tól Nagymaros és Szob között egy vágányon, módosított menetrend szerint megindulhatott a vonatközlekedés. A másik vágányon folytatták a munkálatokat, amelyek során speciális munkagépekkel tisztították meg a vasúti pályát a hordaléktól. Tízezer köbméter hordalékot szállítottak el vasúton és közúton, a szobi állomáson kialakított rakodóterületre. Eltávolították a közút és vasút közötti rézsűről a veszélyes, kidőlt és a kármentesítést akadályozó fákat és bokrokat.

A vágány melletti rézsűt és támfalat is helyreállították, majd a főút felőli oldalon megépítették a vasúti pálya ágyazatát, 15 vagon zúzottkövet használtak fel erre. Több száz méternyi felsővezetéket kellett újjáépíteni, a tartóoszlopokat is megerősítették, a sérülteket kicserélték. Ezen a szakaszon szinte a pálya minden tartozéka megújult a biztonságos és hatékony vasúti közlekedés érdekében.   

A további káresetek megelőzése és a biztonságos vasúti közlekedés érdekében a vasúttársaság a Nagymaros–Zebegény közötti szakaszon a támfal mögül időszakosan eltávolítja az esőzések során legördülő talajt és sziklákat. A Szent Mihály-hegynél lévő területet sziklaőrrel figyelik.   

Augusztus 16-án hajnaltól már nem lesz korlátozás a vonatközlekedésben, a vonatok az alapmenetrendjük szerint, zavartalanul haladhatnak. 

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.