Horvátország

Tavalyhoz képest nőtt a horvát tengerre utazó magyar turisták száma. Idén is a Kvarner-öböl lett honfitársaink kedvenc célpontja, a legnépszerűbb városok listájának élén azonban helycsere történt.

Idén nyáron is elindítja a horvát tengerpartra, Splitbe éjszakai járatát, az Adria InterCity vonatot a MÁV. A 2022-ben a The Guardian által Európa 10 legjobb vasúti élményutazása közé választott járat június 9-től szeptember 30-ig heti 3 alkalommal közlekedik.

A kereskedelmi és nem kereskedelmi létesítményekben realizált turistaforgalmat regisztráló eVisitor, valamint a tengeri chartereket számláló eCrew rendszer adatai szerint 2022. első nyolc hónapjában több mint 14 millió turista látogatott el Horvátországba, akik közel 87 millió vendégéjszakát töltöttek el.

Átadták a forgalomnak a Horvátországot Horvátországgal összekötő monumentális hidat. A nyaralni vágyók számára még vonzóbbá teheti Dubrovnikot és környékét azzal, hogy több órás határátlépési procedúrát iktat ki az utazási időből az új építmény.

Az E-Visitor rendszer 2021 első kilenc hónapjában (szeptember 28-ával bezárólag) Horvátországban több mint 442 000 magyar turistát regisztrált, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma több mint 2,4 millió volt. A vendégszámban 97, míg a vendégéjszakák számában 89 százalékos növekedés történt.

2021. augusztusában Horvátország 4,3 millió turistát fogadott, akik 30,7 millió vendégéjszakát töltöttek el. Ez az eredmény a turisták számát tekintve 59, az általuk eltöltött éjszakák vonatkozásában 46 százalékkal haladja meg a tavalyi év ugyanezen időszakában jegyzett mutatókat. A vendégéjszakák megoszlását illetően 26,7 millió volt a külföldi és 4 millió a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma.

A Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi képviselete sajtótájékoztatót tartott június 29-én, szerdán, amelyen ismertették az aktuális horvátországi intézkedéseket, a határátlépés feltételeit, a Safe Stay in Croatia projektet és az eddigi turisztikai eredményeket. Higgyetek nekem, ott voltam – ez a jelenleg is futó marketingkampány neve, amelyet egy rövid promóciós film révén be is mutattak.