Vállalatok

A kérdés csak az, hogy mikor és milyen mértékben terjed el az üzleti világban a mesterséges intelligencia, azonban jelenleg a magyar cégek 80-90 százaléka még hosszútávon sem számol vele.

A 2022-es évben nem csak a bankok és speciális pénzintézetek, de a vállalkozások számára is nagy kihívást jelent az ESG-megfeleltetés.

Londonban nyitotta meg első pénztárgép nélküli boltját a Tesco. A mobilapp informatikai hátterén a Tesco Technology budapesti fejlesztőcsapata is dolgozott.

A Kúria nemrégiben nyilvánosságra hozott ítéletében pontot tett annak a vitának a végére, hogy a Facebook magát ingyenesnek hirdető gyakorlata jogsértő-e. A taláros testület korábban közzétett döntése ugyanis hatályában fenntartotta a Fővárosi Törvényszék azon ítéletét, amely megsemmisítette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2019 decemberében hozott, jogsértést megállapító és 1,2 milliárd forintos bírságot kiszabó határozatát.

A mai világban nem kérdés, hogy szükség van az angoltudásra vagy a nyelvvizsgára egy ideális állás megtalálásához, ezek nélkül ugyanis a munkavállaló könnyen hátrányt szenvedhet. 2021-re, nagyrészt a pandémia hatásainak következtében, az online nyelvoktatás ugyanolyan népszerű lett, mint a személyes órák.

A Lightware Visual Engineering 1998-ban 3 millió forintos tőkével indult, mára pedig már olyan nagy nevekkel dolgozik együtt, mint a CISCO, Google, Microsoft, a Facebook, a KPMG, vagy éppen a Ferrari. A Lightware eszközei mára már nélkülözhetetlenek a Google hibrid munkavégzéséhez, illetve a Dubai világkiállításon több helyszínen, köztük a magyar pavilonban lévő elképesztő látványvilág megteremtéséhez.

Egy új, magyar fejlesztésű program jelentős mértékben egyszerűsíti a cégalapítási eljárást. Az ingyenesen használható felület az ügyvédeknek havi 20-30 munkaórát is megtakaríthat és a leendő cégtulajdonosoknak is lehetőség nyílik arra, hogy bárhonnan elindítsák cégük megalapítását.

Több mint 3,8 millió forintot adott át a Budapest Airport a sérült és fogyatékkal élő emberek sportolását támogató SUHANJ! Alapítványnak. Az adomány az idén kilencedik alkalommal megrendezett repülőtéri jótékonysági futóverseny, a Runway Run nevezési díjaiból gyűlt össze.

Ugyan néhány hete még úgy tűnhetett, hogy a cégek bátran rendezhetnek a járvány előtti időszakot idéző karácsonyi összejöveteleket az év végén, nagyot fordult a világ, mert a negyedik hullám erősödése mellett sokan nem merik megkockáztatni, hogy egy légtérbe hívják az összes dolgozót.

A Continental technológiai vállalat munkatársai teljesítették a legtöbben a Mesterséges Intelligencia (MI) Koalíció kihívását, amely célja a kompetenciafejlesztés és szemléletformálás. A cég képviseletében Lóránd Balázs, a Continental budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központjának vezetője vette át a hazai vállalatcsoport munkatársainak kiemelkedő teljesítményéért járó díszoklevelet Solymár Károly Balázs digitalizációért felelős helyettes államtitkártól.

A pandémia a munka világát nem csupán a munkavégzés helyének függvényében változtatta meg, hanem a munkavállalóknak nyújtott juttatások tekintetében is. Egy munkahely kiválasztásának ill. megtartásának talán legfontosabb szempontja lett az, hogy mit nyújt egy cég. Utazást, otthoni vagy irodai munkavégzést támogató, well-being juttatások: ezek az elsődleges szempontok ma egy munkavállalónál.

Mivel a hibrid munkavégzés hosszabb távon is velünk marad, a munkahelyi mobilitás egyre fontosabb szemponttá válik – állapította meg a SHARE NOW és a HR Fest szeptemberi online felmérése. Az ebben megkérdezett cég- és HR-vezetők az újgenerációs mobilitási megoldások erősödésére és ezek fokozódó támogatására számítanak. Mindez kedvez a vállalati cafeteria-rendszerbe egyszerűen és szja-mentesen beilleszthető autómegosztás elterjedésének.

A koronavírus-járvány előre nem látható ütemben változtatta meg a munka világának több aspektusát is: a távmunka térnyerésén túl létrejöttek az akár teljesen virtuális vállalatok, a munkaerő-toborzás lokálisból globális lett, a munkáltatók és a munkavállalók is tudatosabbá váltak a fenntarthatóság terén. Közben az újabb generációk erősebben keresik a virtuális élményeket – derül ki a Deloitte kutatásából.