Annak ellenére, hogy a szervezetek jelentős összegeket költenek különböző IT biztonsági technológiákra, továbbra is küzdenek a kibertérben bekövetkező fenyegetésekkel és incidensekkel.
A korábbi évekhez hasonlóan 2022 januárjában is tömegesen döntöttek vállalkozók cégük megszüntetése mellett, az év első hónapjában 1762 végelszámolási eljárást indítottak el.
A Quantum Racing, a világ egyik legismertebb professzionális vitorlás csapata bejelentette, hogy megállapodást kötöttek a 878 magyar vitorlásruha márkával a 2022-2023-as szezonra.
Ezer hazai tulajdonú kis- és középvállalkozás bevonásával végzett átfogó kutatást a Makronóm Intézet annak érdekében, hogy feltárja azokat a közös jellemzőket, amelyek nemzetközileg is sikeressé teszik a magyar ipari termelő cégeket.
A FlixMobility alapítása után 10 évvel jogi formájának GmbH-ról SE-re változtatásával és menedzsmentjének átalakításával jelöli ki a jövőbe vezető utat.
Töretlen az egyéni vállalkozási forma népszerűsége Magyarországon, 2021-ben több mint 85 ezer egyéni vállalkozás indult, és ezzel már a 600 ezret közelíti meg a vállalkozási formát választók száma.
Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-kereskedelem robbanást hozott magával.
Szinte már nem telik el hónap anélkül, hogy az adóhatóság ne tárna fel újabb, az adófizetési kötelezettség szándékos elkerülésére építő, őrző-védő szolgáltatást nyújtó céghálót.
Nagyot nőtt a cégbejegyzések száma, miközben a cégtörlések száma alacsony maradt, így közel egy évtized után újra növekedett a társas vállalkozások száma Magyarországon.
Mi a közös abban, hogy a magyar feldolgozócégek a hazai szén-dioxid kibocsátás 30 százalékát adják, vagy hogy a vállalkozások több, mint felében nincs női vezető, és hogy a cégek 28 százaléka még az 5 éves kort sem éli meg?
A kérdés csak az, hogy mikor és milyen mértékben terjed el az üzleti világban a mesterséges intelligencia, azonban jelenleg a magyar cégek 80-90 százaléka még hosszútávon sem számol vele.
A minimálbér-emelés munkaerőpiaci hatásainak felméréséhez több mint ezer, nem mezőgazdasági, 4 fő feletti kis és középvállalkozás megkérdezésével végzett kutatást a GKI.
A Magyar Termék védjegyeket használó cégek száma már elérte a kétszázat, a védjegyes termékeké pedig megközelítette az ötezret. A hazai termékek népszerűsítésére ez évben 35 áruházlánci akció jött létre.
A környezeti, társadalmi és vállalatirányítási tényezők egyre inkább meghatározzák a stratégiákat, és mára befektetők egyik legfontosabb szempontjává váltak.