Vállalatok

Az elmúlt évben a járvány miatt átmeneti időre a kávézás az otthoni környezetbe helyeződött át. A Costa Coffee ebben az időszakban hódította meg a magyar piacot: a vásárlók kifejezetten pozitívan fogadták az otthonra is különleges kávéélményt kínáló magas minőségű kávékat. Az otthoni kávézás felé történő eltolódás segítette a kiskereskedelemben versenyző márkák, így a Costa Coffee helyzetét is.

Az óriási érdeklődés miatt 200 ezer euróval kiegészítették, így már összesen 1 millió euró áll rendelkezésre, hogy bécsi vállalkozások e-teherkerékpár vásárlását támogassák. Az év végén lejáró pályázat keretében eddig 240 elektromos cargobike vagy utánfutó beszerzését segítették.

Android alapú, all-in-one online pénztárgépével, az Okoskasszával vált nemzetközi szinten is ismertté a PSC CEE. Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, illetve a Bonitás Befektetési Alapkezelő most egy közös, 700 millió forintos befektetéssel járul hozzá a cég további terjeszkedéséhez.

A növekvő szárazság az Alföld szántóföldi kertészeteinek is egyre nagyobb gondot okoz, amire tartós megoldást csak a legmodernebb öntözési technológiák alkalmazása jelent. Ezeket mutatta be öntözési közösségeknek és gazdálkodóknak csütörtökön, az „Öntözés Napján” az Univer-Agro Kft. és a Bauer Hungária Kft. az Univer Lakitelek–Szentkirály határában lévő kísérleti gazdaságában.

Idén nyáron a Share Now Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal bővíti a flottáját, melyeket az ügyfelek akár házhoz is rendelhetnek. A szolgáltató célja, hogy minél több Budapesten és környékén élő számára tegye elérhetővé a fenntartható autós mobilitást, és kínálatában mindenki megtalálja azt az autótípust, amely az ő igényeinek leginkább megfelel.

450 munkahelyet teremt 2022 közepéig a tiszta és fenntartható mobilitási alkatrészeket előállító Vitesco Technologies most felavatott debreceni üzeme. A közel 36 milliárdos beruházásból elkészült korszerű gyár 100 százalékban megújuló elektromossággal működik.

A debreceni üzemet is működtető Vitesco Technologies egy több száz vállalatot megmozgató nemzetközi közösséghez csatlakozva kötelezi el magát a megújuló energia mellett. A meghajtástechnológiákkal és elektromobilitással foglalkozó vállalat új székháza már a tervezéstől karbonsemleges, összes kibocsátásukat pedig 90 százalékkal csökkentették az elmúlt egy évben.

Az AR városnézéstől kezdve egészen a kontaktmentes beléptetésig érkeztek innovációk a turisztikai szektor fellendítésért indított programba, mely a magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Startup Campus együttműködésével jött létre. A CheckINN Startup Program célja az iparág innovatív fejlesztése, melyhez akár 20 millió forintos tőkebefektetést is kaphatnak a kiválasztott projektek a Startup Campus Inkubátor és az MFB csoporthoz tartozó Hiventures révén.

A HR-folyamatok digitalizációja jellemzően a munkaadóknak és a munkavállalóknak is előnyös megoldásokat eredményez. A termelőüzemekben mégis nehézségekbe ütközik az átállás: a legfőbb akadályt többnyire a digitális eszközök és ismeretek hiánya okozza.

A hazai élelmiszeriparban egyedülálló módon saját napelemparkot épített Újhartyánban a Cerbona, amely mostanra 9680 napelemével bőségesen megtermelte a székesfehérvári üzemének teljes éves áramfelhasználását. A cég további fenntarthatósági programokon dolgozik, amelyekkel termékei csomagolóanyagainak újrahasznosíthatóságát akarja 90 százalékosra emelni.

A MagNet Bank tizenegyedik alkalommal biztosít lehetőséget ügyfeleinek, hogy társadalmi szervezeteket támogató kezdeményezésén – a Közösségi Adományozási Programon (KAP) – keresztül fontos ügyeknek adományozhassanak a bank profitjából. A MagNet Bank védjegyévé vált KAP programban 2021-ben, a Bank 25 éves jubileumi kiegészítő támogatásának köszönhetően, összesen 25 millió forint ajánlható fel a nonprofit szervezetek javára.

Miért készít vegán terméket egy húscég, és gyárt magának felvágottat egy kereskedő? Mit keres a brazíliai őserdőben egy európai gyümölcslégyártó, és Kastélyosdombón egy söripari óriás? Az újszerű üzleti gondolkodásra mutatott példákat a Magyar Termék Nonprofit Kft. Agóra konferenciája, amelyen az előadók másokat is arra ösztönöztek, hogy a siker érdekében érdemes „kilépni a dobozból”.

A kis- és középvállalkozásokat általában a rugalmassággal és az optimizmussal társítják, ennek ellenére igencsak megviselte őket a koronavírus-járvánnyal járó egészségügyi és anyagi bizonytalanság. Ám az olyan családi vállalkozásokra jellemző értékek, mint a generációk közti együttműködés, a közösségi szerepvállalás és a hitelesség a jövőbeli sikerük katalizátoraivá válhatnak.