Vállalatok

Az AR városnézéstől kezdve egészen a kontaktmentes beléptetésig érkeztek innovációk a turisztikai szektor fellendítésért indított programba, mely a magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Startup Campus együttműködésével jött létre. A CheckINN Startup Program célja az iparág innovatív fejlesztése, melyhez akár 20 millió forintos tőkebefektetést is kaphatnak a kiválasztott projektek a Startup Campus Inkubátor és az MFB csoporthoz tartozó Hiventures révén.

A HR-folyamatok digitalizációja jellemzően a munkaadóknak és a munkavállalóknak is előnyös megoldásokat eredményez. A termelőüzemekben mégis nehézségekbe ütközik az átállás: a legfőbb akadályt többnyire a digitális eszközök és ismeretek hiánya okozza.

A hazai élelmiszeriparban egyedülálló módon saját napelemparkot épített Újhartyánban a Cerbona, amely mostanra 9680 napelemével bőségesen megtermelte a székesfehérvári üzemének teljes éves áramfelhasználását. A cég további fenntarthatósági programokon dolgozik, amelyekkel termékei csomagolóanyagainak újrahasznosíthatóságát akarja 90 százalékosra emelni.

A MagNet Bank tizenegyedik alkalommal biztosít lehetőséget ügyfeleinek, hogy társadalmi szervezeteket támogató kezdeményezésén – a Közösségi Adományozási Programon (KAP) – keresztül fontos ügyeknek adományozhassanak a bank profitjából. A MagNet Bank védjegyévé vált KAP programban 2021-ben, a Bank 25 éves jubileumi kiegészítő támogatásának köszönhetően, összesen 25 millió forint ajánlható fel a nonprofit szervezetek javára.

Miért készít vegán terméket egy húscég, és gyárt magának felvágottat egy kereskedő? Mit keres a brazíliai őserdőben egy európai gyümölcslégyártó, és Kastélyosdombón egy söripari óriás? Az újszerű üzleti gondolkodásra mutatott példákat a Magyar Termék Nonprofit Kft. Agóra konferenciája, amelyen az előadók másokat is arra ösztönöztek, hogy a siker érdekében érdemes „kilépni a dobozból”.

A kis- és középvállalkozásokat általában a rugalmassággal és az optimizmussal társítják, ennek ellenére igencsak megviselte őket a koronavírus-járvánnyal járó egészségügyi és anyagi bizonytalanság. Ám az olyan családi vállalkozásokra jellemző értékek, mint a generációk közti együttműködés, a közösségi szerepvállalás és a hitelesség a jövőbeli sikerük katalizátoraivá válhatnak.

Az indulás óta eltelt két év alatt a Föld és a Hold közötti távolság több mint hétszeresét autózta össze a Share Now 40 ezer regisztrált felhasználója. Miközben az autómegosztás Budapesten is mind szervesebb részévé válik a városi közlekedésnek, egyre többen gondolnak erre a megoldásra a saját vagy céges tulajdonú gépkocsi alternatívájaként, akár hosszabb távokra is.

A klímaváltozás elleni küzdelem fontosságát egyre több vállalkozás és pénzügyi befektető ismeri fel. Ennek hatására a fejlett országok piacain egyre élénkebb a kereslet mutatkozik a fenntartható beruházások finanszírozását szolgáló zöld kötvények iránt. A Climate Bonds Initiative legújabb felmérése szerint 2020-ban csak Európában 156 milliárd dollár értékben bocsátottak ki zöld kötvényt a piaci és állami szereplők.

Megtörtént az első ipari termelő vállalat zöldkötvény-kibocsátása Magyarországon. Ez hazánk vezető higiéniai papírtermék-gyártója, a Vajda Papír Kft. nevéhet köthető. A vállalat az értékpapírt 9,9 milliárd forint értékben bocsátotta ki a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjában. A kötvény az aukciót követő 90 napon belül bevezetésre kerül a vállalati kötvények kereskedésére kialakított kötvényplatformjára, a BÉT Xbondra.

A Trans-Sped növekedése újabb állomáshoz érkezett. Megnyitotta több mint 13 ezer négyzetméteres raktárbázisát, amely áprilistól áll az e-kereskedelemben, valamint a gyártó- és feldolgozóiparban működő ügyfelei rendelkezésére. A lépéssel a komplex logisztikai szolgáltatásokat kínáló vállalatcsoport egyszerre jelzi elköteleződését az e-kereskedelem és a budapesti régió mellett.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. két 2020-as kampánya is díjat nyert „Az év legsikeresebb promóciója 2020" pályázaton. A Tricky Communication ügynökséggel közösen megpályázott „Magyar Termék Felfedező promóciót” aranyéremmel, a KNK PR&Média ügynökséggel közösen benyújtott „Vedd a hazait! Védd a hazait!” pályázatot pedig ezüstéremmel díjazták a szakmai zsűri döntése alapján és a fókuszcsoportos kutatás elbírálása után.

A közlekedésben a kerékpárosok és az autósok között többször van nézeteltérés, mint egyetértés. Ennek azonban nem kell feltétlenül így lennie. Egy autógyártó is lehet elhivatott támogatója a kerékpársportnak. Ilyen vállalat a Škoda is, amelynek több mint százéves történelme pont a kerékpárokkal indult.

A munkavállalói biztonság és egészség védelme a kisebb és nagyobb vállalatok számára egyaránt fontos, még a pandémiás időszakon kívül is. Emiatt rendszeresen érdemes időt fordítani arra, hogy átgondoljuk, melyek a leghatékonyabb eszközök a kockázat csökkentésére.

Minden fóliát és műanyagot eltávolítanak a világ első aranyló pilzeni lágerének, a Pilsner Urquell palackjáról és annak másodlagos csomagolóanyagaiból, így a kategóriát teremtő cseh sör 100 százalékban újrahasznosítható palackban kapható a jövőben. A žateci aromakomlónak, a cseh árpának, a speciális sörélesztőnek és a különlegesen lágy ártézi víznek köszönhető prémium minőség és jellegzetes íz azonban továbbra is változatlan.

A német tulajdonú Aldi elkötelezett a környezet védelme iránt, melynek érdekében az elmúlt években számos lépést tett már. A vállalat 2017-ben teljes magyarországi üzlethálózatával és biatorbágyi logisztikai, illetve igazgatási épületével zöldáramra tért át, így szén-dioxid kibocsátását mintegy 40 százalékkal csökkentette.