Az elmúlt hónapokban a magas átoltottságnak köszönhetően stabil volt a járványhelyzet Magyarországon, de október közepe óta ismét dinamikusan emelkedik a fertőzöttek száma, egyre több beteg került kórházba és napról napra több áldozatot követel a vírus.
Az, hogy a pandémia dinamikája negatív irányt vett, vélhetően hatással lesz a céges karácsonyozásokra is, aminek az előszelét már most is lehet érezni. Pintér Antal az utóbbi évek egyik legizgalmasabb hazai fejlesztésének számító Flinkit! ötletgazdája azt tapasztalja a piacon, hogy a cégek elkezdték tömegesen visszamondani a már előkészített programokat.
Az esetszámok meredek emelkedése miatt a vezetők nem tartják felelős viselkedésnek a nagy események megrendezését, ilyen kiszámíthatatlan körülmények között nem mernek nagyszámú munkavállalót egy légtérbe meghívni. Nemcsak beltéren, hanem kültéren sem tartják meg ezeket, ami oda vezet, hogy a karácsonyi partik ismét csak online térben valósulhatnak meg zömében
– részletezte a vállalkozó.
Visszatérnek a virtuális vacsorák, borkóstolók és online játékok
Pintér Antal elmondta, hogy tavaly a második hullám közepén, vakcinák hiányában szóba sem kerülhettek még a személyes jelenlétű céges évzárók, ezért a legtöbb vállalatnak van már tapasztalata a virtuális karácsonyi bulik megszervezésében is.
Mint fogalmazott, ilyenkor előtérbe kerülnek azok a megoldások, amik az online térben összehozzák a csapatot. A legtöbb ilyen programot tavaly a kényszer szülte, de a közös élményt így is sikerült megadni a munkavállalóknak.
Pintér Antal szerint népszerűek lesznek decemberben a virtuális vacsorák, amikor minden dolgozónak házhoz szállítják az ételt és egy meetinghez kapcsolódva közösen fogyasztják el azt, de bevett szokássá váltak a korábbi hullámokban a hasonló módon lebonyolított borkóstolók is.
Végül, de nem utolsó sorban a legnépszerűbb karácsonyi céges program a közös online játék lehet. Ennek alapvetően két verziója van: amikor valamilyen moderátor ott van a Zoom- vagy Teams-hívásban, illetve léteznek már teljesen digitális játékok is, mint amilyen a Flinkit! is.
A világ legnevesebb cégeinél már bizonyított a magyar fejlesztésű játék
Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb hazai fejlesztése a Flinkit!, amely a klasszikus céges csapatépítőket ötvözi akár home office-ban, akár szabadtéren játszható saját online játékokkal. A Flinkit! ötlete már a járványt megelőzően megszületett, de a startup vezetői a koronavírus hatásaira reagálva döntöttek úgy, hogy online formába is átültetik a platformot.
A Flinkit!-et feladványok, pontgyűjtés és fejtörők jellemzik. A résztvevők a játék elején eldönthetik, hogy egymás ellen versenyeznek, vagy csapatokat alkotva teljesítik a játékot.
A platform egyik legnagyobb előnye, hogy nincs létszámkorlát, bármennyien tudnak vele egyszerre játszani, ráadásul a csapatok maguk dönthetik el, hogy mikor szeretnék azt lebonyolítani. Ezáltal költséghatékonyabb is más megoldásoknál, hiszen nem kell megfizetni egy trénert, aki a hívást koordinálja.
A játék népszerűségéről mindent elárul, hogy tavaly karácsonykor többek között olyan cégek dolgozói is a Flinkit!-en játszottak, mint a Coca-Cola, az Apple, a Nike, a Microsoft vagy épp az Uber, a visszajelzések pedig kivétel nélkül pozitívak voltak. A legtöbben arról számoltak be, hogy olyan új impulzust nyújtott a munkavállalók számára, amelyek a közös napi munkavégzésben nincsenek jelen.
Pintér Antal zárásként hozzátette, hogy azóta több verzió is kijött a játékokból, lehet választani nehézségi fok vagy játékidő szerint is közülük, de igény szerint megrendelésre egyedi történettel is a cégek rendelkezésére tudnak állni.