Gasztronómia

Az Univer Product Zrt. 8 milliárd forint értékű beruházásával 12 ezer tonnára növeli, ezzel megduplázza magyaros ételízesítőinek gyártókapacitását. A kormányzati támogatással 2021-ben induló fejlesztés eredményeként 2022 őszétól az Univer kecskemét-hetényegyházi telephelyén a legkorszerűbb műszaki színvonalat képviselő új üzem gyártja majd a hungarikum Erős Pistát és Piros Aranyat.

Az ünnepek közeledtével kérdőív kitöltésére buzdította követőit a legnagyobb közösségi médiafelületen a Varga Pincészet. Elsősorban arra kerestek választ, hogy az idei év megpróbáltatásai megmutatkoznak-e az ünnepi asztal körül, a vírus jelenléte idén mennyire befolyásolja a fogyasztást, illetve a családok szokásait, terveit a karácsonyi együttlétek szervezésében.

A tavalyi 185 aranyéremnél 40 százalékkal többet, 257-et nyertek a magyarok 2020-ban a 11 legrangosabb nemzetközi borversenyen. A legsikeresebb Varga Pincészet 35 aranyat nyert. A 22 hazai borvidékünkből 5 nyerte az aranyak 80 százalékát sorrendben: a tokaji, a szekszárdi, a villányi, az egri és a badacsonyi.

Karácsonyi hiánycikké vált tavaly az Erős Pistás szaloncukor, és az óriási érdeklődést látva a kecskeméti Univer Product az idén már országosan forgalomba hozta. Újdonságként a lágyan csípős szaloncukrok mellé tett sokkal karakteresebb Haragos Pista változatot is. Így a bátrabbak kipróbálhatják, milyen az, amikor Erős Pista extra csípős rokonával beveti a szupererőt.

A Pécsi Tudományegyetemen hagyomány, hogy a tanév elején kihirdetik, mely borok viselhetik egy éven át a PTE Bora kitüntető címet. Idén az ünnepélyes díjátadó a vírushelyzet miatt elmaradt, de a borok az ősz folyamán forgalomba kerültek: egy villányi cabernet sauvignon és egy pécsi cirfandli lett a kiválasztott.

17,8 millió kilogramm szőlőt dolgozott fel idén a Varga Pincészet. Az időjárás nem siettette a szüretet, a jó minőségű egészséges szőlőt tervszerűen, gondosan lehetett feldolgozni, ami így együtt kiváló minőségű borokat eredményezett. Az évjárat a fehér és vörösborok készítésére egyaránt kedvező volt.

Indul a Hegyk��zségek Nemzeti Tanácsa (HNT) „JÓ BOR” edukációs kampányának második szakasza, amely az elsőhöz hasonlóan a fiatalokat, kezdő borfogyasztókat célozza meg és új tartalmakkal hívja fel a figyelmet a minőségi magyar borfogyasztásra.