Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal átfogó piacelemzést készít képet arról, milyen eltérések tapasztalhatók a különféle környezetvédelmi és zöld reklámüzenetek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között.

Az egyre népszerűbb Black Friday, és a hasonló év végi leértékelések szezonja előtt a Gazdasági Versenyhivatal minivideókkal segíti közösségi oldalán a fogyasztókat és vállalkozásokat a tudatos döntéshozatalban, illetve a jogszerű akciók kialakításában.

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fogyasztóvédelem európai szinten: az Omnibusz Irányelv célja a meglévő szabályok korszerűsítése és az uniós fogyasztóvédelmi jog kiigazítása. Az irányelvhez kapcsolódó magyar szabályok 2022 májusában lépnek hatályba.

A Mathias Corvinus Collegium legutóbbi panelbeszélgetésén Tóth András, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese, a Versenytanács elnöke az adatmonopóliumok problémáit, illetve az online platformok egyes versenyjogi kérdéseit vitatta meg beszélgetőpartnereivel és a szakkollégistákkal.