Lassan a finisbe ér az idei Black Friday időszak, amely november 29-én zárul, így, a legtöbb akcióval a következő egy hétben találkozhatnak a fogyasztók. Ennek apropóján a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tájékoztató videókat és egy letölthető összefoglalót is készített, amely praktikus útmutatót nyújt a vásárlási csapdák, illetve egyéb kellemetlenségek elkerüléséhez.
A Black Friday kedvezményáradata könnyen elhomályosíthatja a megfontolt döntéshozatalt, ezért számos fontos dologra hívja fel a figyelmet a GVH „Gondolja Végig Higgadtan” című kampánya.
A hivatal által elkészített letölthető kiadvány és további hasznos információk elérhetők a GVH honlapján.
A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a Black Friday időszak nemcsak a kedvezményekről szól, hanem a pszichológiai nyomásról is. Az olyan üzenetek, mint a „Csak most!”, vagy épp a „Kifutó készlet!” arra ösztönöznek, hogy azonnal vásároljunk, gyakran átgondolatlanul. Az akciók egy része ráadásul nem is valódi: a feltüntetett árkedvezmények sokszor félrevezetőek, vagy csak nagyon korlátozott mennyiségre érvényesek.
A GVH többek között azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy ellenőrizzék az árakat az egyes ár-összehasonlító oldalakon, és mindig figyeljenek az extra költségekre, például a szállítási díjra. Fontos továbbá, hogy nézzenek utána, van-e elérhető ügyfélszolgálata a webáruháznak, mivel a megbízható boltok általában biztosítják a könnyű kapcsolattartást.
A Gazdasági Versenyhivatal célja, hogy a magyar fogyasztók megfontolt döntéseket hozzanak az akciós időszakban. Ugyanakkor a GVH nem csupán a fogyasztók tájékozódását segíti, hanem a vállalkozásoknak is támogatást nyújt, egy részletes oktatóvideóban segíti a kereskedőket az akciótartásra vonatkozó jogszabályi előírások megértésében és pontos betartásában.
A versenyhatóság továbbra is fogadja a jelzéseket a piaci versenyt érintő esetekben, részletes tájékoztatást adva a fogyasztóknak a honlapján a lehetséges lépésekről és az egyéb segítségnyújtó szervekről.