kiskereskedelem

Az egyre népszerűbb Black Friday, és a hasonló év végi leértékelések szezonja előtt a Gazdasági Versenyhivatal minivideókkal segíti közösségi oldalán a fogyasztókat és vállalkozásokat a tudatos döntéshozatalban, illetve a jogszerű akciók kialakításában.

Az online áruházlánc közel száz, a heti bevásárláshoz szükséges alapélelmiszer és háztartási cikk árának csökkentését jelentette be november 8-tól. Az árcsökkenésben részt vevő termékek a korábbi árnál átlagosan 15 százalékkal fognak kevesebbe kerülni.

Novemberben kezdetét veszi a karácsonyi vásárlási szezon, ami idén is a Black Fridayjel rajtol. Az online vásárlások viszont nem csak a kedvezményeket vonzzák, hanem az internetes csalásokat is, amire jobb, időben felkészülni. A kiberbiztonsági szakemberek szerint is jobb félni, mint megijedni.

Akár csomag küldéséről, akár átvételéről van szó, a csomagautomata számít a második legjobbnak tartott megoldásnak. Ez különösen az utóbbi kategória esetében nagy előrelépés: a két évvel ezelőtti 14 százalékos kedveltségi 27 százalékra nőtt, szinte megduplázódott.

Október 1-jétől a Decathlon hazai üzleteinek polcairól lekerülnek a PET palackos termékek, a márka ezek forgalmazását megszünteti. A polcokról lekerülő, nem értékesített mintegy 20000 darab PET palackos italt az áruházlánc jótékonysági célra ajánlja fel.

Tovább bővül a Magyar Termék védjegyekkel ellátott készítmények száma a Tesco kínálatában: a hazai eredet és az ellenőrzött minőség hangsúlyozása érdekében az üzletlánc mostantól a saját márkás árucikkein is használni fogja a Magyar Termék Nonprofit Kft. tanúsító védjegyeit.

2022-ben sem dőlhetnek hátra a kiskereskedelmi szektor szereplői – az elmúlt két év kihívásai után a változó vásárlási szokásokhoz és fogyasztói elvárásokhoz történő adaptálódás kulcsfontosságú a növekedés fenntartásához.

Az alapvető élelmiszerek mellett a sör volt a legkelendőbb terméktípus 2021-ben – derült ki a Coop Online kutatásából, amelyből azt is megtudhattuk, hogy az ásványvíz, az energiaital és az diétás termékek sem hiányozhatnak a magyarok polcairól.

A Kormány elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal javaslatát a COVID-19 gyorstesztek kiskereskedelmi árversenyének élénkítésére, így engedélyezte az antigén gyorstesztek árusítását a kiskereskedelmi láncoknál, a drogériáknál és a benzinkutaknál.

Világszerte, így Magyarországon is egyre nagyobb hagyománya van a Valentin nap ünneplésének a szerelmesek körében. Egy tavalyi kutatás eredményei szerint a költések száma csaknem 400 százalékkal nőtt hazánkban, az elmúlt egy évtizedben.

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-kereskedelem robbanást hozott magával.

Londonban nyitotta meg első pénztárgép nélküli boltját a Tesco. A mobilapp informatikai hátterén a Tesco Technology budapesti fejlesztőcsapata is dolgozott.

Gyártók és kereskedelmi láncok összefogásával karácsonyi kampány indul annak érdekében, hogy felhívják a figyelmet a hazai áruk vásárlására. A Magyar Termék védjegyhasználók akciójában az érdeklődők dönthetik el, hogy melyik szervezet kapja meg a támogató cégek adományait.