Deloitte

Milyen HR szoftver megoldások érhetők el jelenleg a magyar piacon? Milyen mértékben szabhatók testre a hazai vállalatok igényei szerint? Hogyan ajánlott egy új szoftvert bevezetni, és mik a legnagyobb nehézségek, amelyekkel az implementáló cégek szembesülhetnek?

A globális M&A piac a 2020-as év jelentős visszaesése után 2021-ben új csúcsot döntött mind a tranzakciók összértékét, mind azok számát tekintve. A régióban továbbra is Lengyelország vezet a tranzakciók számában, Magyarország Horvátországot megelőzve a 4. helyen szerepel.

Az elmúlt években Magyarországon egyre több vállalat döntött úgy, hogy eljött az ideje egy ERP bevezetésének, mely sok területen megkönnyítheti a cégvezetők életét. Viszont még így is kevesen használnak ilyen rendszert a hazai piacon, sokan azt gondolják, hogy túl kicsik hozzá.

2022-ben sem dőlhetnek hátra a kiskereskedelmi szektor szereplői – az elmúlt két év kihívásai után a változó vásárlási szokásokhoz és fogyasztói elvárásokhoz történő adaptálódás kulcsfontosságú a növekedés fenntartásához.

Az ESG gyökerestül átformálja az üzleti világot: egyre több vállalat felé elvárás, hogy jelentsen a fenntarthatósági tevékenységéről, illetve a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási teljesítményéről. Az ESG értékelést végző szolgáltatók száma folyamatosan nő, miközben sokféleségük miatt szinte lehetetlen összevetni a jelentéseiket.

Egyre jobban terjed a helyhez kötött vezeték nélküli internethozzáférés, főként annak 5G verziója. Sok esetben alternatívát jelent a meglévő megoldásokra, de ki is egészítheti azokat, a szünetmentes internet elérés érdekében.

Az okosórák és a viselhető orvosi eszközök segítségével napi 24 órában nyomon követhetjük egészségügyi állapotunkat. Az új fejlesztések lehetővé teszik a véroxigénszinttel, pitvarfibrillációval kapcsolatos figyelmeztetéseket, sőt az automatikus gyógyszeradagolást is.

Évtizedek óta a televíziós reklámok jelentik a legnagyobb hirdetési bevételeket a reklámpiacon, és ma már az online kiskereskedők és a közösségi médiaplatformok hirdetéseihez hasonlóan szintén megcélozhatnak bizonyos fogyasztói szegmenseket ezzel a reklámtípussal.

A nemzetközi adózás világában az utóbbi időben a legtöbb figyelem a globális minimumadó körüli fejleményekre szegeződött. Ugyanakkor, ezzel párhuzamosan az Európai Unió a már korábban megkezdett adóelkerülés elleni törekvéseit is igyekszik folytatni.