A hazai HR IT megoldások kínálatát és lehetőségeit vizsgáló elemzés a legjelentősebb magyar HR szoftver szolgáltatók bevonásával készült, és célja a hazánkban jelenleg is elérhető technológiák és megoldások ismertetése, valamint főbb erősségeik és megkülönböztető ismérveik bemutatása. A 16 résztvevő céggel megvalósított beszélgetések alapján az elemzés nemcsak a legfontosabb HR IT fejlesztéseket mutatja be, hanem össze is hasonlítja azokat a tavalyi, hasonló fókuszú kutatás releváns részeivel. A Deloitte szakértői által megkérdezett HR szoftver szolgáltatók rendkívül széles spektrumot fednek le, átfogó HR IT rendszerektől kezdve modul specifikus és alternatív megoldásokig.
A digitális HR működés felé vezető út meghatározása és bejárása többet igényel az új technológiák felfedezésénél és használatánál: a HR szervezetet és a HR folyamatokat is úgy kell átalakítani, hogy jövőállóak legyenek. Míg a HR IT rendszerek használata alapvetően a nagyvállalatok mindegyikére jellemző, és a középvállalatok több mint 80%-a is használ ilyen technológiai eszközöket, a kisvállalatok kétharmadánál nincs HR IT rendszer használatban. A szolgáltatói oldal válaszai is ezt erősítették meg: rendszermegoldásaikat elsősorban a középvállalati (57%) és a nagyvállalati (43%) szegmensekben értékesítették.
Kutatásunk eredményei alapján elmondható, hogy a legnagyobb kihívást minden cég számára – mérettől függetlenül – a belső vállalati erőforrás szűkössége jelenti. A felsővezetői támogatás, illetve a hosszútávú vízió hiányát a tavalyi kutatásban résztvevők kevésbé ítélték égető problémának, míg a HR szoftver szolgáltatók ezt látják az egyik legnagyobb problématerületnek
– mutatta be Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának vezetője. A szoftverszolgáltatók ezen véleményét a Deloitte Magyarország csapata is osztja: tapasztalatuk szerint egy jól átgondolt és kidolgozott HR IT stratégia jelentősen hozzájárul a jövőben sikeres HR megoldások bevezetéséhez és használatához.
A felmérésben kíváncsiak voltunk arra is, melyek azok a területek, ahol a legerősebb az igény a HR IT fejlesztések iránt. Az eredmények alapján elmondható, hogy a hagyományosan kiemelkedő területeken kívül, mint a toborzás és onboarding, vagy a munkaidő- és távollét-nyilvántartás, a HR adatok elemzése és a HR riportálás szintén előkelő helyen végeztek
– egészítette ki Uzsák Éva Virág, a Deloitte szenior HR szakértője.
Mindezek mellett erősödő területeknek mutatkoznak a munkavállalói önkiszolgálás és a ticketing alapú problémakezelés is, amelyek egyre inkább megkerülhetetlen funkcióknak bizonyulnak.