Deloitte

A mögöttünk hagyott időszak társadalmi, gazdasági és technológiai viharai működésük újragondolására késztetik a cégeket. Aki hajlandó időt és pénzt áldozni rá, és megfelelő stratégiát alakít ki, könnyebben tud alkalmazkodni a kihívásokhoz.

Egyre több cégnek lehet szüksége vállalatirányítási (ERP) rendszerek használatára, hiszen ezek nélkül ma már nehéz az innovációra fókuszálni. Ráadásul ma már nem kifejezetten drága egy ilyen rendszer bevezetése még a kisebb vállalatoknak sem, a piaci verseny miatt egyre több az elérhető szolgáltatás.

Gyakran elhangzik, hogy egy jól felépített, ismert és elismert márkának már önmagában is mérhető értéke van. Ez részben igaz is, ám szektoronként igen markáns eltérések mutatkoznak e téren.

Egyedül Berlinben stagnáltak 2021-ben az új építésű lakások árai, a többi fővárosban ismét drágultak a négyzetméterek. Kelet-Közép-Európában a bérek dinamikus növekedése ellenére továbbra is a legdrágábbak között vannak a lakóingatlanok az átlagfizetésekhez viszonyítva.

Számottevően nőtt a kutatás-fejlesztésre fordított ciklusidő a világ nagy gyógyszeripari vállalatainál, miközben évtizedes csökkenés látható a hatékonyságban. A belső megtérülési ráta azonban jelentősen emelkedett, részben a pandémia miatt kialakult helyzetnek köszönhetően.

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül ki a Deloitte digitális médiapiaci kutatásából.

Napjainkban egyre szélesebb vállalati körökben téma a dolgok internete (Internet of Things, azaz IoT). Ez nem csupán egy felkapott trend, a segítségével egy gyártóvállalat ma már lényegesen célirányosabban, olcsóbban, csökkentett állásidővel és kevesebb meghibásodással termelni.

Az új üzleti igények megjelenésével könnyen válhatnak elavulttá a korábban használt HR IT rendszerek. A digitális HR működés felé vezető út meghatározása azonban többet igényel az új technológiák felfedezésénél és használatánál.

Immár hetedszer készítette el a Szolgáltató Szervezetek Kockázatkezeléséről szóló felmérését a Deloitte. A szakértők szerint a terület komoly átalakuláson megy keresztül, mivel a koronavírus-járvány és a jelenleg is zajló háború rávilágított a beszállítói láncok gyengeségeire.

Egyre népszerűbb az önkiszolgálás, miközben nagyobb hangsúlyt kell fektetni az ügyfélkezelésre. Az északi országokban a legmagasabb az ügyfél- és munkavállalói elégedettség, a közép-európai országok is jól állnak ügyfél-elégedettséggel, viszont lényegesen alacsonyabb az alkalmazottak elégedettsége.

Világszerte egyre nagyobb figyelmet kap a vehicle-to-grid technológia, melynek lényege, hogy az elektromos járművek nemcsak fogyasztóként vesznek részt a rendszerben, hanem vissza is töltenek. Ez elektromos autóknál is működhet, de komoly jelentősége főleg az elektromos buszflották esetében lehet.

Milyen HR szoftver megoldások érhetők el jelenleg a magyar piacon? Milyen mértékben szabhatók testre a hazai vállalatok igényei szerint? Hogyan ajánlott egy új szoftvert bevezetni, és mik a legnagyobb nehézségek, amelyekkel az implementáló cégek szembesülhetnek?

A globális M&A piac a 2020-as év jelentős visszaesése után 2021-ben új csúcsot döntött mind a tranzakciók összértékét, mind azok számát tekintve. A régióban továbbra is Lengyelország vezet a tranzakciók számában, Magyarország Horvátországot megelőzve a 4. helyen szerepel.